Osobní kouč i „neomezená“ dovolená. Firmy bojují o každého zaměstnance

KDYŽ FIRMÁM CHYBÍ LIDI

Osobní kouč i „neomezená“ dovolená. Firmy bojují o každého zaměstnanceNOVÉ 1
Domov
Tereza Vilímová
Sdílet:

Jak nalákat lidi do firmy a potom si je udržet? To je otázka, kterou si v současné době klade asi každý zaměstnavatel. Nezaměstnanost je totiž nejnižší za posledních devatenáct let. Některé firmy nabízejí jednorázovou nástupní finanční odměnu v řádech desetitisíců, lidem ale zas tolik peníze o tolik nejde. Mnohem více chtějí trávit čas doma, a tak je pro ně důležitý třeba týden dovolené navíc, nebo časová flexibilita při práci. V top desítce požadavků je ale třeba i osobní kouč.

Nezaměstnanost vytrvale klesá od února, meziročně se snížila o 1,2 procentního bodu. V červnu letošního roku byla nejnižší za posledních devatenáct let. Naopak počet volných pracovních míst se meziměsíčně i meziročně zvýšil. Statistiky Českého statistického úřadu (ČSÚ) jen potvrzují na papíře to, co vědí všichni personalisté i zaměstnavatelé. Lidi nejsou. O to více je nutné naslouchat jejich požadavkům.

„Jednoznačný hit číslo jedna je dovolená navíc, alespoň týden, potažmo dny zdravotního volna, takzvané sick days. Přes 39 procent ze všech zaměstnaných už nyní alespoň týden dovolené navíc má, z těch zbylých po ní 40 procent silně touží, pro 33 procent je to důležitější, než případné zvýšení mzdy o desetinu,“ uvedl pro server Echo24 Tomáš Ervín Dombrovský ze společnosti LMC. Ta provozuje pracovní portály jako je Jobs.cz, Prace.cz nebo Prace za rohem.

Lidé chtějí být doma

Jiného vítěze má průzkum společnosti Grafton Recruitmen. V jeho žebříčku top deseti nejžádanějších benefitů vévodí 13. a 14. platy, popřípadě jiné pravidelné bonusy. „I když hlavním tématem nadále zůstává finanční ohodnocení, zaměstnavatelé se musí snažit najít vhodné nástroje, jak motivovat kandidáty, aby přijali jejich pracovní nabídku a zachovali jim loajalitu,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Velkou roli hraje i to, kolik času musí lidé strávit v práci. Velmi žádaný je stále home office (práce z domova), sick days (placená krátkodobá nemoc) ale také pružná pracovní doba. „Důležitá je flexibilita – buď časová, nebo možnost alespoň občas pracovat z domova. Pro 36 procent lidí je to velmi silný motiv ke změně místa, jde o druhý nejsilnější motiv hned po výrazně vyšší mzdě – ta platí na 82 procent ze všech zaměstnaných. Časovou flexibilitu v nějaké podobě v práci má 46 procent ze všech zaměstnaných, dalších 20 procent po ní touží,“ doplnil Dombrovský.

Velkou roli hraje to, kolik dovolené lidé dostanou. Zákonem je dovolená stanovená na 4. týdny, některé firmy už dnes nabízí svým zaměstnancům 25 dní dovolené. Podle Dombrovského ale jen asi u dvou procent pozic, které na svých portálech LMC publikuje, evidují dva a více týdnů dovolené. Najdou se ale i takové firmy, které už nyní nabízejí „neomezenou“ dovolenou.

Podle Součkové zaměstnavatelé budou muset nabídku benefitů přehodnotit, už jen z důvodu, že stále větší vliv na trhu práce získává generace tzv. mileniálů, kteří mají zcela odlišné preference od dnešní střední generace. K jejich prioritám patří osobní rozvoj, vzdělávání, flexibilita a vyváženost pracovního a soukromého života. I proto se v nejžádanějších benefitech velmi často objevuje i osobní kouč.

TOP 10 nejžádanějších benefitů
13. plat/14. plat/ pravidelné bonusy
Příspěvek na bydlení
Služební vůz i k soukromým účelům
Home office – práce z domova
Placená krátkodobá nemoc, sick days
Placená dovolená nad rámec zákona
Příspěvek na dopravu
Osobní kouč
Jazykové vzdělávání
Pružná pracovní doba

zdroj: Grafton Recruitment

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Nezaměstnaných bylo v červnu nejméně za posledních 19 let

Český trh práce potřebuje zaměstnance z Ukrajiny

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články