Revoluce v Lidlu. Majitel zakládá IT divizi a chce konkurovat gigantům ze Silicon Valley
TECHNOLOGIE V EVROPĚ
Německý koncern Schwarz Gruppe, jehož součástí jsou zejména obchodní řetězce Lidl a Kaufland, se rozhodl vstoupit do světa moderních digitálních technologií. Kromě maloobchodu se totiž nově chce zabývat i internetovými cloudovými službami. Podle výkonného ředitele společnosti Gerda Chrzanowského hodlá Schwarz Gruppe v blízké budoucnosti konkurovat i největšímu jménu v tomto oboru - americkému Amazonu - a zmenšit tak evropskou technologickou závislost na Spojených státech.
Cloudovým službám, prostřednictvím kterých si uživatel může přes internet koupit malou část výkonu vzdáleného superpočítače, dosud dominovaly zejména společnosti z USA, kromě Amazonu a jeho Amazon Web Services se jedná zejména o Microsoft s platformou Azure a společnost Alphabet, která provozuje službu Google Cloud.
Jednou z mála evropských firem, která má vážnou ambici se v tomto oboru výrazně prosadit, se pomalu stává i vlastník Lidlu. Naplnit tuto vizi má jeho nová "digitální" jednotka, pojmenovaná Schwarz Digits. Ředitel Chrzanowski na americkou konkurenci nepřímo narážel, když v pátek pro deník Handelsblatt prohlásil, že firma chce "podpořit každého, kdo si s těmito složitými problémy nedokáže poradit sám, ale nechce se stát závislým na velkých korporacích mimo Evropu".
Klíčovým krokem k expanzi do digitálního prostoru pro Schwarz Gruppe představuje výstavba nového IT vývojového centra, které koncern plánuje postavit v německé spolkové zemi Bádensko-Württembersko. Kampus, který by se měl blížit dokončení v roce 2026, pojme až 5000 vývojářů a specialistů.