Chorvatsko má podobné ceny jako Španělsko, Řecko a Itálie. Hoteliéři mají být opatrní
DOVOLENÁ V CHORVATSKU
Do Chorvatska letos opět jako každý rok zamíří přibližně 850 tisíc Čechů. Někteří ale tvrdí, že se pro ně stala dovolená v Chorvatsku příliš drahá a začali vyhledávat jiné a levnější destinace. Hitem letošního léta je Albánie. Ředitel chorvatského turistického sdružení ale tvrdí, že z hlediska cen je Chorvatsko stále konkurenceschopnou středomořskou destinací a má podobné ceny, jako třeba Italové, Španělé nebo Řekové. Vyzývá ale, aby byli provozovatelé ubytování se stanovováním cen opatrní.
„Jsme na stejné úrovni jako naši konkurenti, například Italové, Španělé a Řekové. V cenové politice však musíme být opatrní a moudří a vždy prosazujeme, aby každé zvýšení ceny bylo doprovázeno kvalitními službami, aby host za své peníze dostal odpovídající službu,“ říká ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić stanici HRT.
Meziročně se zdražilo nejen v Chorvatsku, ale i v Česku. I když v zemi u Jadranu byl růst cen ještě umocněn loňským přechodem na euro. Staničić však připouští, že s novými středomořskými destinacemi, které nabízejí podobné zážitky za nižší ceny, roste riziko, že si návštěvníci v budoucnu vyberou dostupnější alternativy. Příkladem je například Albánie, která se stává mezi Čechy stále oblíbenější, nebo také Černá Hora. „Tento sentiment podtrhuje potřebu vyvážené cenové strategie, která zajistí, že Chorvatsko zůstane atraktivní a konkurenceschopnou destinací.“
Každým rokem přibude v Chorvatsku asi 25 tisíc nových lůžek. Tento trend je však nadále neudržitelný. „Každým rokem tedy rosteme a je jisté, že z dlouhodobého hlediska je tento trend kapacit neudržitelný.“
„Proto byl přijat zákon o cestovním ruchu a vláda, konkrétně ministerstvo cestovního ruchu, v brzké době zavede předpisy, které zajistí, aby se místní a regionální samosprávy ve spolupráci se sektorem cestovního ruchu a systémem turistických sdružení zaměřovaly na kvalitu a udržitelnost turistických letovisek,“ dodává Staničić.