Elektroauta lidem nutit nechceme, říká CEO automobilky Škoda Klaus Zellmer
MAGAZÍN HROT
Zuří velká automobilová revoluce a tradiční výrobci najednou musí bojovat o své místo na slunci. Nic není dané. Nově myslet se musí naučit i automobilka Škoda. Její CEO Klaus Zellmer si povídal s redaktory HROTU Pavlem Štruncem a Miroslavem Zámečníkem.
„To jdete špatně, pánové,“ říká do telefonu mluvčí Škodovky. Její věta vysvětluje mnohé: zamčené prosklené dveře moderní budovy, udivené pohledy těch, kteří vybalují koberce, nebo gesta ženy, která cosi signalizuje poklepem na čelo. Příliš jsme se s kolegou Mirkem Zámečníkem unáhlili, zbrusu nová budova pro zaměstnance Škodovky se v Mladé Boleslavi otevírá až za pár dnů.
Je pondělí, půl osmé ráno, neobvyklý čas pro interview. Úvod týdne bych podle zběžného studia manažerských příruček přisuzoval meetingům, brífinkům, workshopům nebo brainstormingům. Místo toho člověk, který má za úkol provést nejdůležitější a klíčovou firmu v Česku zásadními změnami a připravit ji na budoucnost, věnuje hodinu a půl nám, novinářům.
Klaus Zellmer vede automobilku Škoda téměř dva roky. Přišel sem po skoro dvouletém působení v domovském Volkswagenu, ještě předtím pět let šéfoval Porsche v Americe. Mluví o své vášni k autům, o tom, jak přes železnou oponu sledoval československou Škodovku, o technologiích, o budoucnosti, o tom, jak jeden nákup v IKEA ovlivní výběr auta. Ale taky vypráví o svých začátcích, kdy pracoval na autech v rodinné garáži ve Stuttgartu, v Západním Německu. „I am a car guy,“ říká top manažer.
Celý text najdete v novém magazínu Hrot, který si můžete v tištěné nebo elektronické podobě objednat ZDE.