Dopad roušek na krásu. Prodeje rtěnek spadly o tři čtvrtiny, hlásí Francie
DOPAD KORONAVIRU
Pandemie covidu-19 a s ní spojená povinnost nosit roušky ve Francii silně dopadla na výrobce dekorativní kosmetiky, přičemž nejvíce – o tři čtvrtiny – se během celostátní karantény propadly prodeje rtěnek. Vyplývá to z dat agentury Nielsen, o nichž informovala stanice BFM. Podle analýzy se ženy při líčení více soustředí na partii očí, které jsou i se zakrytým nosem a ústy vidět, a prodeje řasenek, stínů či očních linek se tak už vrátily na úroveň před nástupem pandemie.
Celkově se letos dekorativní kosmetiky prodalo o 17 procent méně než ve stejném období loni. Mezi březnem a květnem, kdy ve Francii platila kvůli šíření nákazy koronavirem celostátní karanténa, se tržby za make-up snížily dokonce o více než 50 procent.
„Prodeje zažily kolaps, ale co víc, nevrátily se zpátky ani po otevření obchodů,“ uvedla Mathilde Lionová ze společnosti NPD.
Atmosféra ve společnosti podle analytiků prodejům zkrášlovací kosmetiky nepřála, protože lidé trávili hodně času doma, zrušené byly společenské události včetně svateb a nošení roušek ženy od nanášení make-upu odrazovalo. Nejvíce se to ukázalo právě u rtěnek, protože ústa museli mít všichni na veřejnosti zakrytá. Během karantény tak jejich prodeje klesly o 75 procent a od jejího ukončení se propadly o dalších více než 25 procent.
Naproti tomu u prostředků na líčení očí propad způsobený koronavirem tak citelný nebyl. Ačkoli během karantény se řasenek či stínů prodávalo mnohem méně, nyní už se prodeje vrátily na hodnoty ze stejného období v loňském roce.