Góly pro hladové děti. Mastercard slíbil peníze za úspěchy Messiho a Neymara
Kampaň pro charitu
Společnost Mastercard zahajuje kampaň pro hladovějící děti. Počínaje letošním mistrovstvím světa má následující dva roky darovat peněžní obnos dostačující na deset tisíc jídel pro děti v Karibiku a Latinské Americe pokaždé, když dají gól fotbalisté Messi nebo Neymar. Kampaň ale vyvolala bouřlivé reakce, píše The Independent.
Společnost Mastercard je jedním z hlavních sponzorů brazilské fotbalové reprezentace, kde hraje Neymar da Silva Santos Júnior. Kampaň spouští s počátkem fotbalového šampionátu v Rusku a má trvat až do března roku 2020. Trenérovi týmu Titemu se ale nezamlouvá. „Fungujeme jako tým a toto gesto může být trochu frustrující,“ cituje ho agentura Reuters.
Hráči si ale svoji účast v kampani pochvalují. „Jsem hrdý na to, že jsem součástí této kampaně,“ řekl Lionel Messi, který bude reprezentovat Argentinu. Neymar dodal, že to je příklad toho, když tradiční rivalové „dokáží společně dokázat úžasné věci“.
Když dá jeden ze dvou hráčů gól, daruje společnost Mastercard peněžní hodnotu deseti tisíc jídel pro hladové děti neziskové organizaci Světový potravinový program (WFP).
Goals that changes lives: for each goal scored by Messi or Neymar Jr. Mastercard will donate the equivalent of 10,000 meals to @WFP to fight childhood hunger and malnutrition in Latin America and the Caribbean #TogetherWeAre10 #StartSomethingPriceless https://t.co/URfIp77ElN pic.twitter.com/Ckq61oJgld
— Noticias Mastercard (@MastercardLAC) May 31, 2018
Na sociálních sítích lidé ale ve velkém kritizovali, že je podmínkou darování peněz na charitu skórování slavných sportovců. Někteří dokonce kampaň označili za „nechutnou“ či ji přirovnávali k „Hladovým hrám“.
Wow, just wow. The world cup that became known as the „Hunger games“ #FIFA #Russia #Mastercard
— Lee (@fullontwit) 2. června 2018
Společnost se ohradila s tím, že v posledních pěti letech darovala WFP miliony dolarů. „Tato kampaň je jen malou součástí většího závazku poskytnout sto milionů jídel těm, kteří potřebují pomoct,“ uvedl mluvčí Mastercard. Společnost podle svých slov v Británii financovala prostřednictvím WFP za poslední rok téměř dvanáct milionů jídel.
Organizace WFP považuje Mastercard za cenného partnera. „V minulém roce jsme poskytli potravinovou pomoc více než devadesáti milionům lidí, s větší pomocí bychom mohli dosáhnout mnoha dalších milionů,“ uvedla organizace WFP.