Dostupné dobrodružství. To je Mercedes Benz Marco Polo Activity
AUTO
Ani nepřekvapuje, že meziročně stoupl zájem o obytné automobily o 200 %. Nejistota doby tomu nahrává. Obytné dodávky jsou nyní horkým zbožím a jejich nabídka se rozšiřuje. I Mercedes má samozřejmě co nabídnout.
Všechny tři omlazené verze, tedy Marco Polo, Marco Polo Horizon a Marco Polo Activity, rozšiřují nabídku značky v segmentech kompaktních kempovacích vozů a rekreačních dodávek. Kromě jiného vynikají moderním designem, pokročilou funkčností a vysokým komfortem. Většina verzí je navíc s pohonem všech kol, což zvyšuje jejich využitelnost v různých podmínkách.
Testovaný vůz značený jako 300d využívá služby vznětového čtyřválce o objemu 2,0 litru s výkonem 237 koní, který je spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic, ovládanou tradičně páčkou vpravo od volantu. Velkou výhodou modelu je zmíněný pohon všech kol 4Matic, fungující zcela nerušivě, bez nutnosti jakékoli obsluhy. Při troše šikovnosti je díky němu možné projet i lehčím terénem, přičemž je nutné brát v úvahu pouze rozvor o délce 3200 mm.
Marco Polo Activity má délku 5,14 metru, šířku 1,93 metru a výšku 1,98 metru, takže manévrování není tak složité, jak by se mohlo zdát. Navíc je výhoda, že se vejde do jakékoli podzemní garáže či do myčky. Verze s pohonem všech kol jsou stejně vysoké jako v případě pohonu jedné nápravy.
Activity je sice všestranné auto, které může sloužit k pohodlnému převozu cestujících, ovšem jeho největší výhoda spočívá v možnosti změnit je na obytný vůz. Komfortní přední sedadla lze otáčet, zatímco zadní lavici lze zase úplně sklopit (s prodloužením a ložnou plochou až 193 x 135 cm). Uprostřed průchozího interiéru je navíc šikovný výklopný a posuvný stolek a celý vnitřní prostor je vybaven řadou využitelných přihrádek, poliček a schránek. Ve výklopném střešním poklopu je další pohodlné lůžko pro dvě osoby. Nerušený spánek čtyř (v případě rodiny klidně pěti) osob pak zaručí nejen zatmívací závěsy v zadní části, ale i různé možnosti osvětlení interiéru včetně čtecích lampiček. K celkové využitelnosti přispívá i robustní plastová podlaha, která se snadno udržuje čistá.
Vhodným příplatkovým prvkem je chytrá automatická klimatizace Thermotronic, která bere v úvahu okolní teplotu a začíná pracovat v momentu, kdy odemknete vůz. Než naložíte vše potřebné, uvnitř už je příjemně. Nechybí nezávislé elektrické topení.
Marco Polo Activity se řídí velmi příjemně, má tuhý posilovač řízení a příjemnou pozici za volantem, nabízející velmi dobrý přehled. Motor je hezky odhlučněný a dostatečně výkonný (k dispozici jsou i jízdní režimy). S celkovou spotřebou do 10 l na 100 km je i při hmotnosti 3,2 tuny úsporný. Marco Polo utáhne přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny. Podvozek je komfortní zejména na kvalitním povrchu a v momentech, kdy jsou nápravy zatížené. Dotyková obrazovka uprostřed palubní desky zvládá všechny funkce relativně v pohodě, navigace by mohla být trochu propracovanější a stejně tak bychom si připlatili za kvalitnější audiosystém.
Verze Activity je prakticky tou základní, takže v tomto ohledu je vnitřní prostor a jeho výbava zcela dostačující. Mile proto potěší i pohled do ceníku – zatímco samotný podvozek Mercedes prodává za 1 049 000 Kč (s DPH), testovaná verze Activity se dostává na celkových 1,7 milionu Kč, přičemž k navýšení přispěla zejména celkově trochu dražší výbava. Dobrodružně založená rodina může vůz během týdne využívat pro běžné účely, a kdykoliv bude chtít, tak zmizet z města do divočiny – a přitom nehrozí, že by nezbyl prostor pro vybavení. Lůžková úprava je kvalitní a chytře vymyšlená a nevyžaduje příliš síly nebo kreativity. Netřeba dodávat, že nechybí řada pokročilých a funkčních bezpečnostních prvků.
Jako celek je verze Activity fajn alternativou pro pragmaticky smýšlející zákazníky, kteří nepotřebují vrcholný luxus dražších verzí. A ruku na srdce, ostatní výrobci nenabízejí levnější obytná auta, a když, tak jsou méně kvalitní, bez pohonu všech kol a silného motoru.
Plusy:
Motor, využitelný interiér, komfortní prvky.
Minusy:
Slabší audio, občasné zavrzání v interiéru.