Kaufland, Penny i Lidl prodávaly v akci šizené masové konzervy
klamání zákazníků
Třetí řetězec, který kontrolovala Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), prodával polské konzervy ve skle s nižším obsahem masa, než je uvedeno na obale. Kaufland, stejně jako Penny market a Lidl, nabízel toto maso ve slevové letákové akci, napsal v tiskové zprávě mluvčí SZPI Radoslav Pospíchal. Tentokrát šlo o různé druhy vepřového masa.
Dubnová kontrola odhalila dva výrobky s nižším podílem obsahu masa. Jedním z nich byla třísetgramová konzerva Taste Meat Sedlácké vepřové maso s minimálním datem trvanlivosti 23. března 2021. Dovozcem je pražská společnost Laska Dalboss. Masa mělo být v konzervě 86 procent masa, bylo ho tam 74,3 procenta. Druhým výrobkem byla Taste Meat Chalupářské vepřové maso, taktéž v balení 300 gramů s trvanlivostí do 20. března 2021. Tentýž dovozce na etiketě deklaroval 89 procent masa, bylo ho jen 79,2 procenta. „Oba výrobky byly zpracovány v Polsku,“ doplnil Pospíchal.
Kvůli nepravdivým informacím na etiketě a tedy klamání zákazníka musel Kaufland závadné šarže stáhnout z prodeje a inspekce s řetězcem zahájila správní řízení o uložení sankce. SZPI vloží informaci o závadných šaržích do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS. Prodejce také musí dané výrobky ostatních šarží nechat na vlastní náklady otestovat v nezávislé laboratoři a stejně tak šarže, které bude chtít uvést na trh.
Ústřední ředitel Martin Klanica považuje klamání zákazníka v těchto případech za velmi závažné, zvlášť když jde o letákovou akci.