Také v Německu pošilhávají po tom, že se auta budou po dálnicích ‚ploužit‘. I po vzoru Holanďanů
Snížení rychlostního limitu
Německá ministryně životního prostředí Svenja Schulzeová se nechala slyšet, že pokud nebudou výsledky v oblasti ochrany klimatu dostatečné, mohly by se v Německu zavést rychlostní limity na dálnicích. Informoval o tom deník Welt.
Strana SPD, které je Schulzeová členkou, chtěla omezit rychlost na dálnicích již dříve a to hlavně z důvodu bezpečnějšího provozu. Nicméně ve vládní koalici s unijními stranami CDU/CSU se jim to nepodařilo prosadit. Sociální demokraté z SPD však dali najevo, že by se k tomuto tématu měli vrátit.
V následujících letech se bude setrvale kontrolovat, zda se emise CO2 z provozu snižují. V případě, že by výsledky nebyly uspokojivé, mohlo by Německo zavést rychlostní limity na dálnicích. „Nemyslím si, že je to poslední slovo,“ říká Schulzeová.
Návrh rychlostního limitu Zelených na německých dálnicích selhal v Bundestagu v polovině října. Zelení chtěli omezit rychlost na 130 kilometrů za hodinu. „Německo je jedinou průmyslovou zemí, ve které můžete závodit bez omezení,“ argumentoval šéf frakce Anton Hofreiter. Křesťanská unie, FDP a AfD kategoricky odmítly tento návrh v debatě ve Spolkovém sněmu
Nedávno snížilo rychlost na svých dálnicích Nizozemsko, a to ze 130 kilometrů na 100 kilometrů v hodině. Nizozemská vláda tak reagovala na zjištění, že do roku 2030 nesplní stanovené klimatické cíle, které si vytyčila. Opatření má v Nizozemsku platit přes den, v noci zůstane v platnosti starý limit. Nové holandské opatření vzbudilo v sousedním Německu značnou pozornost. Též podle řady komentátorů v médiích by se Spolková republika měla snížením rychlosti v Nizozemsku inspirovat.