O možném přesunu výroby se rozhodne do konce roku. Škodovce se nečekaně daří, uvedl nový šéf
SMĚŘOVÁNÍ ŠKODY AUTO
Podle nového šéfa Škody Auto Thomase Schäfera se automobilce i přes pandemii koronaviru nečekaně daří. Uvedl, že v meziročním srovnání dokonce automobilka v červenci o 8 % posílila. O možném přesunu výroby některých modelů se rozhodne na konci roku. Znovu řekl, že vedení nesměřuje k tomu, aby se ze Škodovky stala levná značka. Toho se však obávají odbory, jak nedávno psalo Echo24.cz. Schäfer se nově vyjádřil v rozhovoru pro firemní Škoda Mobil.
Thomas Schäfer na začátku srpna nahradil v pozici šéfa představenstva Bernharda Maiera, který v čele koncernu skončil po pěti letech po neschodách s jeho vedením o dalším směřování značky. Schäfer, který přichází do Škody z jihoafrické pobočky koncernu Volkswagen, v úvodním rozhovoru pro zaměstnance koncernu uvedl, že ho jako běžce Praha "ohromila". Dále se už v rozhovoru věnoval rozvoji značky. Chce nadále pokračovat ve Strategii 2025, podle které škodovka masivně investuje do elektrifikace a digitalizace, aby byla připravena na nástup průmyslu 4.0. V rozhovoru zmínil jako příklad nově uveřejněné plně elektrifikované SUV Enyaq, na jehož konstruktéry je "skutečně hrdý."
V rozhovoru se věnoval také závodu v Kvasinách, který označil za jeden z "nejvýkonnějších a nejmodernějších" závodů celého koncernu Volkswagen. K možnému přesunu výroby do Bratislavy či Vídně uvedl, že rozhodnutí padne do konce roku a je "přesvědčen, že najdeme dobré a dlouhodobé řešení pro všechny." Právě v souvislosti s přesunem výroby a změny směřování značky se ozývaly od odborářů největší obavy. "Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej Bůh pod Dacii," uvedl ke strategii odborář Jaroslav Povšík v září. Škoda rozhodně nesměřuje k levné značce, "soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce. To jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit," reagoval Schäfer v rozhovoru.
O tom, že Škoda směřuje k levnějším vozům a uvolňuje místo pro jiné automobilky koncernu jako Audi či Volkswagen se mluví už delší dobu. Stejně jako na začátku měsíce, při setkání s premiérem Andrejem Babišem, uvedl, že to nehrozí. "V tuto chvíli jsme uprostřed dlouhých jednání s koncernem VW," řekl Schäfer. Vyjádřil se též k ekonomické kondici značky během pandemie, kdy uvedl, "že tento rok není v žádném případě ztracený." Dokonce produkce v meziročním srovnání v červenci mírně rostla.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.