Digitální temnota. Od internetu a mobilní sítě bylo odříznuto 11 milionů uživatelů
VÝPADEK SÍTÍ
V Kanadě od pátečního rána nefungovaly služby telekomunikační společnosti Rogers Communications, poruchu měly mobilní a internetové sítě v celé zemi. Problémy měly i banky, nefungovaly platební terminály, ani bankomaty. V sobotu ráno se internetové služby začaly postupně obnovovat. Informují zpravodajské weby The Washington Post nebo The Guardian.
Výpadek jednoho z kandských komunikačních gigantů ovlivnil chod domácností i firem, celkově vyřadil z provozu čtvrtinu síťového připojení v zemi. Kvůli připojení k internetu se lidé hrnuli do kaváren a veřejných knihoven, obchodníci přijímali pouze hotovost. Problémy se dotkly i letecké společnosti Air Canada, jejíž call centrum nefungovalo nebo kandaského telekomunikačního úřadu, jehož telefonní linky byly rovněž postiženy.
Potíže měli lidé i při kontaktování tísňové linky 911. Výpadek dokonce přiměl síť zdravotnických zařízení v Torontu, aby požádala lékaře, kteří měli v pátek pohotovost, aby fyzicky přišli do nemocnice na směnu.
"Mnoha našim bezdrátovým zákazníkům se začínají vracet služby," uvedl v pátek v prohlášení prezident společnosti Rogers Communications Tony Staffieri. "Chci se upřímně omluvit za toto přerušení služeb a dopad, který má na lidi od pobřeží k pobřeží," dodal.
Na jednom z koncertních míst v Torontu zůstaly zklamané davy poté, co byl kvůli výpadku na poslední chvíli odložen koncert zpěváka The Weeknd. "Jsem zdrcený a mám zlomené srdce," napsal kanadský zpěvák v pátek večer na Twitteru. "Celý den jsem byl na místě konání, ale kvůli výpadku Rogers to není v našich silách," uvedl.
— The Weeknd (@theweeknd) July 8, 2022
Jednalo se již o druhé přerušení služeb Rogers Communications během 15 měsíců. Telekomunikační společnost má více než 11 milionů bezdrátových předplatitelů, spolu s BCE a Telus ovládá 90 procent podílu trhu v Kanadě. Kritici tak poukazovali na páteční výpadky jako na důkaz, že v kanadském telekomunikačním odvětví by mělo být více konkurence.