Vánoční horečka vyřazuje platební terminály, někteří obchodníci musí brát jen hotovost
VÁNOCE v obchodech
Platební terminály nezvládají velké množství plateb v předvánoční nákupní horečce. V řadě prodejen tak dochází k opožďování či kolabování terminálů a mohou tak přijímat pouze hotovost. Podle bankéřů je za tím velké množství zpracovávaných plateb, píše server E15.
Mezi zasažené řetězce patří například síť drogerií DM. První potíže měl řetězec zaznamenat už na začátku prosince a od jeho poloviny jsou častější a týkají se celé prodejní sítě. „Vážení zákazníci, řešíme usilovně technické problémy způsobené poskytovatelem platebních terminálů ČSOB, proto Vás prosíme o úhradu Vašeho nákupu v hotovosti,“ cituje server z cedulí, které jsou na pokladnách.
Mezi další zasažené patří i síť drogerií Teta či prodejny Makrs&Spencer. „Prodejna už vůbec nebere karty, projde zhruba každá dvacátá platba,“ uvedla prodavačka podejny Marks & Spencer v centru Prahy.
ČSOB přiznává, že ve vytížené předvánoční horečce může docházet k poruchám či neuskutečnění plateb. „V takových případech doporučujeme po krátké chvíli transakci opakovat. Naši technici platební síť neustále monitorují a případné nedostatky ihned řeší posilováním kapacity infrastruktury,“ uvedla mluvčí banky Michaela Průchová. Podle serveru se problém týká i dalších bank. Česká spořitelna a Komerční banka však uvedly, že v jejich síti potíže s karetními transakcemi nenastaly.