Heineken čelí kritice kvůli údajně rasistické reklamě
KRITIKA REKLAMY HEINEKENU
Pivovarnická společnost Heineken čelí kritice za reklamu na své nízkokalorické pivo Heineken light. V reklamě se totiž objevuje hláška „sometimes lighter is better,“ což v kontextu může znamenat „někdy je světlejší lepší“. Podle kritiků má hláška rasistický podtext.
Nizozemský pivovarnický gigant Heineken v posledních dnech musel vysvětlovat význam své reklamy na nízkokalorické pivo, v té totiž číšník pošle pivo po baru přes několik zákazníků s černou pletí, až se objeví před mladou ženou bílé pleti. Poté se zobrazí text „sometimes lighter is better“.
Reklamu začal kritizovat i populární černošský raper Chance the Rapper.
I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But 😂 I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg
— Chance The Rapper (@chancetherapper) 26. března 2018
„Myslím, že některé společnosti účelově prezentují rasistické reklamy, aby získali více pozornosti.“ uvedl raper na svém twitteru.
Heineken reagoval na kritikou stažením všech tří verzí reklamy z internetu.
„Po desetiletí firma uplatňuje různorodý marketing. Ten rozhodně více spojuje, než rozděluje,“ uvedl Heineken USA.
ČTĚTE TAKÉ:Policie obvinila rasisty z tramvaje. Po muži z Afriky házeli citróny a pak jej zbili