ČT zatím nepochodila s Národní prezidentskou debatou. Prima dál plánuje vlastní

PREZIDENTSKÉ DEBATY

ČT zatím nepochodila s Národní prezidentskou debatou. Prima dál plánuje vlastní
Prima po návrhu ČT dál připravuje vlastní prezidentské debaty. Foto: Shutterstock
1
Domov
Sdílet:

Televize Prima dál plánuje vlastní debaty prezidentských kandidátů na svých kanálech. Řekla to v úterý mluvčí Gabriela Semová. Reagovala tak na nabídku České televize uspořádat společnou Národní prezidentskou debatu vysílanou všemi hlavními televizními skupinami. Televize Nova v pondělí uvedla, že návrh posoudí. Prima dnes návrh ČT výslovně neodmítla.

„Zaslaný návrh v následujících dnech redakce zpravodajství porovná se svými dramaturgickými plány a České televizi na něj samozřejmě odpovíme. Nicméně, jak jsme již avizovali, v současnosti plánujeme vlastní prezidentské debaty na kanálech skupiny Prima. Chceme pokračovat v úspěšných formátech předvolebních pořadů a debat, které přinesly našim divákům moderní, atraktivně zpracovaný a vyvážený pohled na názory aktérů předcházejících volebních klání,“ uvedla Semová.

Prima podle Semové chápe nabídku kolegů z České televize na spolupráci jako snahu zatraktivnit prezidentskou debatu pro širokou diváckou obec a vnímá ji i jako ocenění své snahy o maximální možnou názorovou pestrost předvolebních debat.

ČT v pondělí oběma televizím nabídla společné vysílání, společnou dramaturgii i zastoupení moderátorů všech tří médií. ČT má v tuto chvíli potvrzenou účast ve vlastní Superdebatě 12. ledna a 26. ledna od favorizovaných kandidátek a kandidátů s výjimkou expremiéra Andreje Babiše.

Již v minulosti realizovala ČT spolu s komerčními televizemi vysílání projevů nejvyšších ústavních činitelů, prezidenta republiky nebo předsedy vlády. V případě Národní prezidentské debaty Česká televize nabízí možnost, že výrobu pořadu zajistí. Rovněž by pro ni poskytla připravené reprezentativní prostory Národního muzea.

Prezidentský duel, který ČT vysílala před druhým kolem volby v lednu roku 2018, sledovalo 2,7 milionu diváků, tedy více než 55 procent všech lidí, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi. Debata se tehdy stala nejsledovanějším pořadem roku na celém televizním trhu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články