Überkombi. Audi RS 6 AVANT, ještě rychlejší, ostřejší a drsnější než kdy předtím

Überkombi. Audi RS 6 AVANT, ještě rychlejší, ostřejší a drsnější než kdy předtím 10
Auto
Sdílet:

Ultimativní kombi z Ingolstadtu je v aktuální generaci ještě rychlejší, ostřejší a drsnější než kdy předtím. Abyste mohli přidat plný plyn, potřebujete ranvej, fanoušků se nezbavíte při žádné zastávce.

Aktuální generace Audi A6 (C8) u své nejostřejší varianty používá stejný čtyřlitrový osmiválec twin-turbo TFSI, navíc nově vybavený 48V mild-hybridním systémem a nově také odpojováním poloviny válců. To vše s cílem snížit spotřebu a emise – další modely řady RS budou v roce 2022 ještě „hybridnější“. Každopádně i tak mocný osmiválec nabízí výkon 600 koní a 800 Nm točivého momentu, který je k dispozici v rozmezí od 2100 do 4500 otáček za minutu.

Jestli něco přitahuje pozornost, tak je to RS 6 v šedé „základní“ barvě Nardo s černými doplňky karoserie. Kromě svalnaté karoserie zaujmou i ohromná kola: v našem případě příplatková 22palcová, za nimiž se skrývají ohromné karbon-keramické kotouče, vpředu průměr 440 mm, vzadu 370 mm.

Interiér potěší alcantarou potaženým volantem a obvyklou kvalitou zpracování, efekt dotváří soustava displejů, výjimečnou podívanou předvádějí i výsuvné výškové reproduktory v rozích palubní desky (příplatkové audio Bang & Olufsen za 183 000 Kč). Trochu méně nadšení sice zanechávají sedadla, dokážeme si představit „skořepiny“ s výraznějším tvarem, ale jinak je pozice za volantem příjemně sebejistá.

Oživujeme osmiválec, hlubokým tónem zabručí do okolí. Na volantu jsou podobně jako u BMW k dispozici dvě nastavení RS1 a RS2, což oceňujeme, protože člověk si jednou v klidu přednastaví vůz podle svých představ a jedním stiskem tlačítka ho pak změní ze slušňáka na drsňáka (nebo opačně). První kilometry odhalují precizní práci sníženého adaptivního podvozku (proti běžné A6 sedí o 20 mm blíž k asfaltu) s dostatečným komfortem – ani použití 22palcových kol nebrání velkému kombi v tom, aby bylo pohodlné a dost příjemné.

Reakce na zašlápnutí pedálu plynu do podlahy se ukazuje ve zlomku vteřiny – osmistupňový automat Tiptronic podřazuje o několik stupňů, turba se nadechují a RS 6 drtivě vyráží vpřed. Netřeba připomínat, že doslova brutální akcelerace se neustále opakuje, a pokud máte prostor, tank se velmi sebevědomě rozjede až na hranici 305 km/h. Zrychlení je naprosto omamné, i přes důkladné odhlučnění vnitřního prostoru velmi citelné, zejména při pohledu na rozmazané okolí. Z hlediska dynamiky není RS 6 co vytknout, motor s chutí letí za hranici 7000 otáček, převodovka škubne vozem a další příval síly opět dokazuje, že odpor vzduchu snad ani neexistuje.

Jestliže při běžném ježdění působí RS 6 trochu napjatě (vyjma komfortní režim, kdy se skutečně uvolní a uklidní), jakmile začnete pořádně „topit pod kotlem“, celek se začíná cítit semknutě a funguje úžasně. Tuhé, pevné šasi pracuje stejně efektivně jako podvozek, neustále držící kola na asfaltu. Lehkou nedotáčivost dokážeme postupně omezovat prací s přenosem hmoty (s vypnutou stabilizací) a konečně se nám daří i v absurdních rychlostech usazovat RS 6 do zatáček jakžtakž přesně a s citem, čemuž jistě pomáhá i mezinápravový samosvor. Kdykoli je třeba, masivní brzdy zaříznou pásy do těla a hmota se při brutálním zpomalování vzpírá zákonům fyziky.

Celá RS 6 váží dohromady 2075 kg a hmota je prostě znát, výkon ji sice společně se skvělým podvozkem s pětiprvkovým zavěšením maskuje, ovšem zcela to nedokáže. V nádrži se mezitím vytvoří vír, zkouška dynamiky a ostrého chování znamená průměrnou spotřebu 30 litrů na 100 km, ale na druhou stranu klouzání v povolených rychlostech se dá zvládnout za méně než polovinu. Nic, co by člověk nečekal.

RS 6 je se základní cenou 3 104 900 Kč drahý špás, řada příplatkových prvků navíc posunula cenu na 4 552 000 Kč. Ale i přesto, v rámci třídy to není nic výjimečného. Jistěže klidně stačí běžnější verze A6 s normálním motorem (a příznivější cenou), ale RS 6 efektně dokazuje, jak daleko se Audi při vývoji ultimativní hračky dostalo. A to zaslouží respekt.


Plusy:
Dynamika, podvozek, kvalita zpracování.

Minusy:
Slabší sedadla, odtažitost v řízení.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články