Bidli byl náš nejúspěšnější projekt a zájem nepřestává, říká šéf Fundliftu

Crowdfundingová platforma

Bidli byl náš nejúspěšnější projekt a zájem nepřestává, říká šéf FundliftuNOVÉ
Ilustrační foto Foto:

Bidli

2
Byznys
Ladislav Šustr
Sdílet:

Crowdfundingová společnost Fundlift se před více než dvěma lety objevila na trhu jako první svého druhu. Platforma propojuje investory se začínajícími projekty, které mají ambici na další růst. „Úspěšnost kampaní na Fundliftu je unikátní, během prvního i druhého roku jsme ji drželi přes devadesát procent. V porovnání s platformami, které ve světě fungují, je to výborné číslo,“ řekl pro Echo24 CEO společnosti Fundlift Radek Musil.

Společnost Fundlift oslavila v červnu své druhé narozeniny. Podařilo se vám oproti prvnímu roku zvýšit jak úspěšnost kampaní, tak registrované investory či zvýšit zafinancovaný objem?

Za první rok fungování jsme pro projekty získali asi osmdesát milionů korun, během druhého roku to bylo již okolo sta milionů korun. Počet investorů roste neustále, v tuhle chvíli máme již asi 8 500 registrovaných uživatelů. Úspěšnost kampaní na Fundliftu je unikátní, během prvního i druhého roku jsme ji drželi přes devadesát procent. V porovnání s platformami, které ve světě fungují, je to výborné číslo.

Kdo je váš nejčastější typický investor? Cílíte přímo na některé skupiny obyvatel?

Nejčastěji investují muži, 36 let, jsou především z velkých měst, ale v podstatě z celé České republiky. Máme u nás dvě kategorie investorů – mladé lidi, kteří investují nižší částky, to jsou např. studenti. Dále pak investory, kteří již disponují větším objemem prostředků, typicky právníky, bankéře, poradce nebo podnikatele. Ti investují již větší částky.

Jak probíhá schvalování kampaní? Je vysoké procento odmítnutých projektů?

Schvalování je vícestupňové, nejprve od projektů poptáme potřebné podklady, před spuštěním projekt musí schválit naše investiční komise. Naším záměrem je na Fundlift pouštět pouze projekty, které za to stojí a držet tak vysokou úspěšnost kampaní. Troufnu si říct, že pětadevadesát procent projektů, které nás osloví, na platformu nepustíme.

Jaký je nejúspěšnější projekt Fundliftu?

Největší objem z hlediska naší standardní kampaně získal projekt Bidli, to bylo devatenáct milionů korun. Pro StartupYard jsme realizovali kampaň na úrovni dvaceti milionů, to bylo ale netradičně cestou neveřejné nabídky. Zajímavé zároveň je, že některé kampaně se skutečně vyprodají za několik dní, někdy i hodin. Tak tomu bylo například u nové provozovny skupiny Ambiente.

Zmínil jste kampaň společnosti Bidli. V současné době je k zainvestování i podobně velký projekt B&Bartoni. Budete se zaměřovat na podobně velké projekty?

Ano, obecně chceme průměrný objem našich kampaní navyšovat, když se ale bude jednat o zajímavý projekt, nebráníme se tomu dělat kampaně na úrovni nižších milionech korun. Objem kampaní můžeme navyšovat i proto, že nám postupně roste báze investorů.

Uvažujete o rozšíření své působnosti i do zahraničí?

Dlouhodobě ano, je ale několik témat, která mohou Fundlift posunout dál, tak mezi nimi musíme prioritizovat. První krok bude Fundlift přeložit do anglického jazyka a cílit na investory, kteří žijí v České republice, následně budeme hledat partnery v okolních zemích.

Jaká je průměrná částka investorů, kteří uživatelé vkládají do projektů?

V průměru je to třiatřicet tisíc korun. V každé kampani je velké množství pětitisícových investic, což je standardně nejmenší možná částka, zároveň v kampaních ale často bývají investice v řádech vyšších statisíc, případně i jednotek milionů. Například v kampani Bidli, kterou jsme nedávno uzavřeli, bylo přes padesát lidí, kteří investovali více než sto tisíc korun.

Neuvažujete o zvýšení dolní hranice investice? Fundlift nabízí minimální částku 5 tisíc oproti tomu Roger 30 tisíc korun.

Neuvažujeme, byli bychom proti sobě i daným projektům. U nás jde kromě získaných prostředků v kampani hodně i o marketing. Čím více investorů, tím více lidí o daném projektu ví a může se stát jeho zákazníkem a šířit jméno jeho značky. Když máte v kampani např. 300 investorů, marketingový přesah je podstatně vyšší, než kdyby jich bylo podstatně méně.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

Sushi Time podruhé na Fundliftu. Po Praze chce dobýt Brno

Exportér roku, který nezná ztráty. Na Fundlift míří B&Bartoni

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články