Peugeot 508: Francouzská střední třída

Peugeot 508

Peugeot 508: Francouzská střední třídaautotest 10
Auto
Sdílet:

Ačkoli sedany střední třídy jsou z hlediska prodejů spíš na ústupu, někteří výrobci neváhají do dříve populárního segmentu vstoupit. Peugeot sází na šmrnc nové vlajkové lodi v podobě modelu 508 druhé generace.

O tom, že Francouzi mají vkus, není nutné při pohledu na elegantní novinku pochybovat. Peugeot 508 se v rámci mezigenerační výměny změnil ze sedanu na fastback s nízkou siluetou (doplněný o praktičtější shooting brake). Vůz se také celkem výrazně zmenšil – rozvor dosahuje 2793 mm (o 24 mm méně než dříve), vůz je také výrazně kratší a nižší.

Moderní karoserii sice můžete obdivovat, ale nejvíc času s vozem strávíte v něm. Celkový dojem z jedinečné palubní desky, tvarů interiéru a kvality materiálů je velmi dobrý. Mezigenerační proměna se podařila a Peugeot vytvořil velmi svébytný a originální vůz. Ovládací koncept i-Cockpit, který Peugeot propaguje, sestává z kompaktního multifunkčního volantu, vyvýšeného digitálního přístrojového štítu a 10palcového dotykového displeje, jehož ovládání je zkombinováno s řadou hezkých ovladačů.

Samotný koncept ovládání je většinou logický, hezky funguje navigace a například i systém nočního vidění, kterým je nová 508 vybavena. Své mouchy ale má – například ovládání topení a klimatizace by šlo vyřešit efektně (analogově), takhle je kvůli změně teploty nutné neustále rozklikávat displej. Moderní interiér vypadá skutečně svěže a hezky, ale má i další slabší stránky. A to hlavně z hlediska prostoru. Průměrná postava má sotva dost místa, aby se správně usadila za volantem. Efektní bezrámové dveře jsou sice fajn, ale nedá se říct, že by se jimi do interiéru pohodlně nastupovalo – zejména dozadu. Vnitřní prostor s průměrným počtem odkládacích míst je koncipován pro menší postavy. Když se řidič usadí do ideální pozice (vzhledem k ovládání vozu), nezbývá moc prostoru pro ruce a nohy, a to hlavně v příčném směru. Raději bychom oželeli například ohromný středový tunel ve prospěch prostornějšího pracoviště řidiče.

I vzadu najdeme hezké materiály, ale i průměrný prostor pro hlavu (což je vzhledem ke klesající linii střechy jasné). Zavazadelník je přístupný velkými výklopnými pátými dveřmi, kde se skrývá mělký kufr o hodnotě 487 litrů, který lze zvětšit sklopením sedadel na 1537 litrů. V rámci třídy je podprůměrný. Dobrá zpráva je, že Peugeot 508 hezky jezdí. Umí být téměř za všech okolností plavný a komfortní. Karoserie se nekroutí, krásně pobírá nerovnosti a s dalšími kilometry vzbuzuje sympatie za pohodlí, které nabízí. Škoda jen, že s dobrým podvozkem nekoresponduje řízení. Malý volant není sám o sobě pro běžné ježdění vhodný tvarem ani velikostí a navíc je výrazně přeposilované řízení (lze zatáčet jedním prstem) zcela bez citu.

V aktuální nabídce je několik motorů, přičemž testem prošla efektní verze GT s motorem 1.6 PureTech o výkonu 225 k. Turbobenzinový motor má příjemný zvuk (zejména v režimu Sport) i plynulý, sebevědomý zátah, jeho schopnosti odpovídají elegantně-sportovnímu vzhledu vozu. Na stovku vůz rozjede za 7,3 s a omezovač ho zastaví až při rychlosti 250 km/h. Z hlediska dynamických vlastností hraje svou roli slušná hmotnost pod 1,5 tuny. Peugeot slibuje průměrnou spotřebu 5,7 l / 100 km, ale reálně se dá (v zimních podmínkách) klidným způsobem jezdit za zhruba 7 l / 100 km. Osmistupňový automat řadí dobře, jeho reakce jsou pomalejší jen při podřazování o více stupňů najednou. Pro daný typ vozu i motor je vhodnou volbou.

Zatímco základní verze nového Peugeotu 508 se prodává od 730 000 Kč, verze GT s dobrou výbavou a silnými motory startuje na 1 045 000 Kč (respektive 1 070 000 Kč s naftovým motorem HDi). Příplatků není moc, a pokud je zvolíte chytře, za 1,2 milionu Kč můžete mít dobře vybavený, velmi krásný vůz. Peugeot 508 udělal velký posun vpřed – ať už kvalitou a uspořádáním interiéru, vnějším designem, pohonem, či komfortem podvozku. Vše se ale tak úplně nepovedlo – problém vidíme zejména v oblasti prostoru v interiéru, ale i bezcitném řízení.
 

Plusy:

Komfort podvozku, dynamika, styl, motor PureTech.


Minusy:

Prostor uvnitř (zejména v příčném směru), omezenější výhled, necitlivé řízení.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Potřebujeme víc Mikeů Tysonů!

KOMENTÁŘ

Stárnutí má svoje výhody. Například člověka přivádí k tomu, aby nacházel vzory a inspirace ve zdrojích dříve nečekaných. Tím se dostávám k Mikeu Tysonovi, plus ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články