Krnáčová mírní kritku: Papírové kupony na MHD jsou jen záložní řešení
MHD V PRAZE
Tiskem papírových kuponů na MHD se Praha pouze jistí pro případ, že jí dojdou licence na výdej nových karet opencard. Zbývá jich zhruba 60 000. Město se tak chce vyhnout situaci, že by muselo pod časovým tlakem kupovat licence nové, sdělila v sobotu primátorka Adriana Krnáčová.
Reagovala tak na kritiku, která se na adresu radnice snesla poté, když se objevila informace, že je Praha připravena už od března zavést papírové kupony. Mluvčí firmy eMoneyServices (EMS), která vlastní práva k opencard, Martin Opatrný ale už v pátek řekl, že garantovat případný souběh obou systémů bez dohody s EMS není možné.
"Ubezpečuji všechny stávající držitele opencard, že pro ně se vůbec nic nemění. Případné změny se v budoucnu dotknou výhradně nových klientů, a to pouze za předpokladu, že dojdou ty licence, které má město k dispozici," uvedla Krnáčová. Podle zástupců dopravního podniku vystačí zbývajících 60 000 licencí minimálně do konce prázdnin.
Primátorka míní, že je zbytečné vyvolávat paniku o přechodu na papírové kupony: "Nadále platí to, co jsme s kolegy deklarovali. Papírové kupóny nejsou komplexním řešením, které bychom chtěli brzy představit, nýbrž záložním," podotkla. Pokud by licence pro výdej karet opencard došly, muselo by město podle ní kupovat nové v jednacím řízení bez uveřejnění.
Čtěte také: Praha chce znovu zavést papírové kupony na MHD. Už od března
Opatrný v pátek upozornil, že by Praha byla prvním městem na světě, které se po úspěšném zavedení elektronického odbavování vrátí k papírovým kuponům. Kritiku si vedení města vysloužilo i od opozice. "Jedná se o nejhorší možné řešení, které nás vrací do minulosti," řekl předseda pražské ODS Filip Humplík.
Situaci kolem projektu opencard, který Prahu vyšel na minimálně 1,35 miliardy korun, bez výsledku řešilo již několik politických reprezentací. Sama primátorka v prosinci loňského roku tvrdila, že řešení situace představí do Vánoc. Koalice ale dosud žádné nepředložila.
Kartu opencard, která slouží především jako tramvajenka, si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Deset minulých radních za TOP 09 a ODS kvůli projektu čelí obvinění. Spor Prahy a EMS řeší soud.