Co kupuje Generace Y? Plazi, bio, pálivá omáčka

Chceme to a chceme to hned

Co kupuje Generace Y? Plazi, bio, pálivá omáčkaNOVÉ
Pálivá omáčka Sriracha Foto: FOTO: wikimediacommons.org/Steven Depolo
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Hadi, energy drinky nebo pálivá omáčka. Současná mladá generace, nazývaná také Generací Y, má zcela jiné návyky a životní postoje než její předchůdci. Mladí lidé již nechtějí tolik uzavírat manželství, vlastnit majetek nebo vydělávat horentní sumy. Stejně se liší i věci, které podle týdeníku Time často kupují.

Organické potraviny, lokální značky alkoholu nebo piercingy a tetování. Zní to sice jako atributy hipsterské subkulury, ale podle magazínu TIME patří tyto věci společně s dalšími mezi zboží, které dnešní mladá generace kupuje daleko více než jejich rodiče.

,,Chci mít to, co chci mít, kdy to chci mít,“ zní podle konzumní psycholožky Kit Yarrow jedna z charakteristik dnešních mladých lidí. Generace Y si dvakrát častěji připlácí za to, aby jim objednanou věc z eshopu poslíček doručil ještě ten samý den, ne-li několik hodin po odkliknutí tlačítka ,,Odeslat objednávku“. Tento trend souvisí i s věkem chytrých telefonů a tabletů, jejichž aplikace okamžitý nákup umožňují. Stejně tak tzv. děti milénia nakupují o mnoho častěji na benzínových pumpách.

Dalších několik bodů ukazuje, jak se změnily i stravovací návyky mladých lidí. Podle žebříčku si dvacátníci začali nesrovnatelně častěji kupovat organické jídlo, lokální malé značky alkoholu, energy drinky nebo extra pálivou oranžovou omáčku. První dvě položky ukazují na současný trend zdravého životního stylu, kdy se například v Praze vyrojily desítky malých obchůdků s potravinami s nálepkou farmářské, domácí nebo organické. Přibylo také obchodů se zdravou výživou. O farmářský vzhled se snaží i velké obchodní řetězce, aby lépe prodaly běžné ,,nebio“ a nedomácí produkty.

Na druhou stranu energy drinky a omáčka vypovídají podle časopisu o hektičtějším způsobu života, kdy mladí lidé nemají čas na spánek a jí často nezdravě. Omáčka značí již od malička větší zkušenost s etnickými jídly a tím pádem větší toleranci a posléze oblibu ostrých pokrmů.

Spolu s ostatními věcmi se změně neubránila ani móda. Mladí lidé navštěvují tatérské a piercingové salony podstatně více než dříve a také si kupují jiné oblečení, a to hlavně sportovní a tzv. volnočasové. V obchodech je především v současné době k nalezení volné oblečení jako kalhoty, trička nebo šaty. Například styl tureckých kalhot je prakticky kdekoliv. Časopis také uvádí, že 40 % miléniových dětí má alespoň jedno tetování a 30 % z nich piercing jinde než v uchu.

A nakonec druh zvířete, které si doma mladí lidé opečovávají jako domácího mazlíčka, se také změnil. Nejvíce začali oproti předešlé generaci kupovat plazy a konkrétně hady. Podle magazínu vzrostl pozitivní vztah ke zvířatům obecně.

Čtěte také: Youtubeři. Fenomén, který dobývá Česko a nese peníze

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz