Gott, Mareš, Kerekes. Kodiaq, velká světová premiéra v Berlíně
Fotografie a Videa
Nová Škoda Kodiaq začne z výrobní linky ve východočeských Kvasinách sjíždět během října. K prvním zákazníkům v České republice toto SUV dorazí v únoru příštího roku, do dalších evropských zemí pak o měsíc později. V Číně, která je pro Škodu Auto největším trhem, firma se zahájením výroby počítá ve druhém čtvrtletí příštího roku. Řekli zástupci Škody během světové premiéry vozu, která se konala v Berlíně.
Výstavní premiéru pro veřejnost bude mít Kodiaq na přelomu září a října na pařížském autosalonu, kde Škoda oznámí cenu a následně spustí možnost objednávek. Cena by se měla pohybovat asi na úrovni modelu Superb, začínat by tedy podle odborníků mohla zhruba na 650 000 Kč.
Premiéru pojala Škoda ve velkém stylu. Do Berlína pozvala na 600 novinářů z 31 zemí a desítky hostů. Akci si nenechal ujít například zpěvák Karel Gott, který nechyběl již při uvedení vlajkové lodi Superb, moderátor Leoš Mareš nebo herečka Vica Kerekes. Fotografie vozu již během čtvrtka unikly na internet.
„S naším prvním velkým SUV dobýváme pro značku nový segment a s ním i nové trhy a skupiny zákazníků jak ze soukromé, tak i firemní klientely.Kodiaq zahájí širokou ofenzivu nových modelů SUV značky Škoda,“ uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier. Škoda již také potvrdila výrobu velkého SUV v karosářském provedení kupé pro Čínu, i produkci crossoveru o velikosti Fabie.
Kodiaq, za kterým stojí čtyři roky vývoje, znamená pro Škodu vstup do segmentu velkých SUV, tedy sportovně-užitkových vozů, kde vidí automobilka prodejní budoucnost. Kodiaq nabídne při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů, v případě rozložené třetí řady sedaček, které se u Škody objeví poprvé, to bude 270 litrů. Hmotnost auta začíná na 1452 kilogramech. Vedle velkého prostoru má k užitné hodnotě přispět i maximální hmotnost přívěsu, která je 2,5 tuny.
Vůz bude dodáván s celkem pěti přeplňovanými motory TDI a TSI o objemech 1,4 až 2,0 litru a výkonu od 125 do 190 koní. Navazovat bude šestistupňový manuál nebo šesti či sedmistupňová automatická převodovka a pohon předních nebo všech kol. Připojování zadní nápravy bude zajišťovat elektronicky ovládaná spojka.
Výbava vozu zahrnuje i některé novinky, obvyklé spíše u prémiových značek, jako je třízónová klimatizace, přední sedadla s ventilací nebo vyhřívaný volant. Posuvná jsou i zadní sedadla, a to až o 18 centimetrů.
V oblasti elektronických systémů je novinkou u Škody asistent pro couvání s přívěsem nebo systém snímání okolí vozu širokoúhlými kamerami Area View včetně virtuálního pohledu z ptačí perspektivy. Ve standardu je bezpečnostní systém Front Assist včetně bezpečnostní brzdy City, volitelná prediktivní ochrana chodců, adaptivní tempomat, systém pro sjíždění kopců nebo systém pro automatické popojíždění v zácpách.
Informační systém na displeji vozu pak mimo jiné zobrazuje hustotu provozu na zvolené trase, dokáže ale také automaticky odeslat nouzové volání v případě aktivace zádržných systémů. K doplňkové výbavě patří indukční nabíječka mobilů, audio systém s deseti reproduktory o výkonu 575 wattů nebo držáky tabletů v hlavových opěrkách.
Škoda loni dodala zákazníkům celosvětově více než milion vozů v šesti modelových řadách. Firma zaměstnává více než 26 600 lidí.