2 Rada ČT bude řešit stížnost

Kdo podal 500stránkovou stížnost na ČT: muž z Hradce

NOVÉ

Témata: , ,

Obsáhlá stížnost na zpravodajství České televize již dorazila na Kavčí hory. Po internetu začal kolovat i potvrzený podací lístek. Dokument adresovaný Radě ČT obsahuje podrobnou analýzu informování veřejnoprávního média o dění na Ukrajině v posledních dvou letech. Autoři, nejspíš proruští aktivisté, v něm televizi vyčítají, že je prý neobjektivní, nenaplňuje službu danou zákonem a porušuje svůj kodex.

„Doručeno, pro Radu,“ píše se na podacím lístku s hlavičkou České televize a razítkem datovaného 26. dubna 2016, který zveřejnil prorusky orientovaný portál vlkovobloguje.wordpress.com. „PP mi právě mailem přeposlal screen stvrzenky, že ČT byla doručena jeho stížnost na zpravodajské přešlapy redakce zpravodajství při referování o ukrajinské krizi,“ dodává k tomu autor textu.

Přijetí stížnosti potvrdila i sama Rada ČT, která se jí bude zabývat, jelikož splňuje všechny náležitosti. Blíže dokument ale zatím komentovat nechtěla. „Rada ČT již zmiňovanou stížnost obdržela. Stížnost má náležitosti, tzn. plné jméno a adresu,“ sdělila deníku ECHO24.cz bez dalších podrobností tajemnice Hana Zavadilová.

Podle informací deníku ECHO24.cz  je pod stížností jako její údajný autor uveden Petr Pražák z Hradce Králové. Stížnost byla podle informací ECHO24.cz předána na flešce.

Stížnost mířená na ČT obsahuje 495 stran. Začalo se o ní mluvit v posledních týdnech, pasáže dokumentu kolovaly na proruských serverech, posléze byl dokument zveřejněn v celém rozsahu. Analyzuje zpravodajství ČT zhruba za poslední dva roky – od 1. února 2014 do letošního 31. ledna.

Podle autorů rozsáhlé zprávy ČT „porušuje své povinnosti“ dané zákonem i kodexem, ve zpravování prý není objektivní a údajně zatajuje podstatné informace. V celkem 13 kapitolách uvádí celou řadu příkladů – rozebírají zpravodajství o bojích na východě Ukrajiny, sestřelení letu MH17 či Majdanu a odstoupení někdejšího ukrajinského prezidenta Viktora Janukovyče.

Hledá se autor

Není však jasné, kdo za dokumentem stojí. Spekulovalo se, že by se mohlo jednat mimo jiné o publicistu Štěpána Kotrbu, který televizi již dříve kritizoval a který se k dokumentu na internetu zasvěceně vyjadřoval. Ten však autorství odmítl.

„Na tvorbě stížnosti jsem se nepodílel. Ale četl jsem ji a souhlasím s tezí, že zpravodajství ČT o ukrajinské krizi bylo silně nevyvážené – prokyjevské a protiruské, nejvíc v počátcích, a že se tím ČT prohřešila proti požadavku objektivity a vyváženosti, kterou jí ukládá zákon o ČT, kodex a §31 zákona 231/2001 Sb.,“ uvedl serveru ECHO24.cz Kotrba.

Zpravodajský web Svobodné fórum zas za možného autora označil někdejšího ministra zdravotnictví ve vládě Miloše Zemana a dlouholetého člena sociální demokracie Ivana Davida. Dnes náměstek pro vědu, výzkum a vzdělávání v Psychiatrické léčebně Bohnice se ve svých prorusky laděných názorech zradikalizoval a představuje vůdčí postavu webu Nová republika. David to však také nepotvrdil.

Čtěte také: ‚Teď už jen nepodělat podání‘. Kdo stojí za 500stránkovu stížností na ČT

Utrpení sportovního fanouška. Za všechno se bude platit


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.