Češi platí víc za internetové televize. Zdražily zhruba o 20 procent

INTERNETOVÉ TELEVIZE

Češi platí víc za internetové televize. Zdražily zhruba o 20 procent
Internetové televize výrazně podražily. Foto: Shutterstock
1
Panorama
Echo24
Sdílet:

Češi v současnosti za internetovou televizi platí v průměru okolo 443 korun měsíčně, což je o 20 procent více než před dvěma roky. Ve srovnání s rokem 2022 zvýšily ceny firmy Skylink, Vodafone a O2, operátoři T-Mobile a Telly nezvyšovali cenu ani u jednoho ze svých tarifů. Vyplývá to z údajů pěti největších poskytovatelů IP TV.

Se vzrůstající cenou diváci dostanou také nabídku více televizních kanálů. Zatímco v roce 2022 jich střední balíček operátorů obsahoval 97, v současnosti je to 110 kanálů a průběžně se zvyšuje počet stanic vysílajících v HD kvalitě.

Nejdražší tarify obsahují v průměru 132 stanic, před dvěma roky to bylo o 17 méně. Lidé za ně platí v průměru 663 korun. U těchto tarifů došlo k největšímu navýšení ceny, v průměru o 25 procent. Naopak nejlevnější tarify operátoři zdražili jen o 15 procent. Zhruba 80 procent diváků si ale platí dražší verze s větším počtem televizních stanic.

„Většina našich diváků má zakoupené vyšší balíčky s více než 100 televizními stanicemi, za něž platí 450 Kč, respektive 650 korun. Jen každý desátý divák má předplacený nejmenší z balíčků, který stojí měsíčně 250 korun,“ uvedl marketingový ředitel televize Telly Jan Schöppel.

Placenou televizi, tedy IP TV, satelit nebo kabelovou TV, využívá podle průzkumu distribuční společnosti Atmedia více než polovina českých domácností. Mezi nejčastější důvody, proč lidé platí za televizní vysílání nad rámec koncesionářských poplatků, je podle průzkumu možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a možnost sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Pro každého čtvrtého klienta placené televize je důležité vysílání v HD kvalitě, dodává průzkum.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Všichni jste Putin

KOMENTÁŘ

Vzápětí poté, co Andreje Babiše nařkli z neochoty spolupracovat s nimi na důchodové reformě, se marketéři koalice Spolu vrátili k osudovému boji dobra se zlem. ...

00:05
×

Podobné články