Proč být opravdový, když můžu být fake? Nová sociální síť BeFake sází na falešnost
NEBUĎ REAL, BUĎ FAKE
Sociální síť BeReal si minulý rok podmanila internetový svět díky sázce na opravdovost a zachycení reality okamžiku, což byly věci, které mnoho uživatelů tradičních sociálních sítí postrádalo. Nyní ale přichází aplikace, která usiluje o pravý opak. Sociální síť BeFake podle serveru TechCrunch funguje na stejném principu jako BeReal, místo autentických fotek ale zachycené snímky zpětně upravuje a s pomocí umělé inteligence vytváří různé výjevy.
Aplikace je dílem společnosti Alias Technologies, která využívá generativní média a multimodální systémy umělé inteligence k vytváření aplikací pro sociální média.
Zakladatelé chtějí navázat na koncept sociální sítě BeReal vlastní aplikací, která využívá technologii umělé inteligence společnosti Alias. Ta uživatelům umožňuje zadávat textové výzvy, které z jejich fotografií udělají vizuály rozšířené o umělou inteligenci. Smyslem je podle autorů umožnit uživatelům vyjádřit ne nutně svou naprostou autenticitu, ale spíše autentickou kreativitu.
Mechanismus aplikace BeFake je podobný jako u jiných aplikací typu front-back, jakou je BeReal nebo její starší předchůdce Frontback. Uživatelé nejprve pořídí fotografie přední a zadní strany ze svého telefonu, ale poté si buď vyberou přednastavenou sadu, nebo zadají vlastní výzvu k vytvoření obrázku s umělou inteligencí.
Aplikace tak umožňuje vytvářet například fantazijní snímky, vyčarovat svůdný obličej nebo umístit se na vrchol Mount Everestu, aniž byste slezli z gauče. V opačném případě mohou uživatelé zadávat vlastní výzvy a vytvářet tak snímky sebe sama ve scénářích, které si představují.
Společnost Alias založily v roce 2021 Kristen Garcia Dumontová a Tracy Laneová, které působily v herním gigantu Machine Zone, který v roce 2020 koupila společnost AppLovin. Ve společnosti Machine Zone působila Dumontová jako generální ředitelka a vedla vývoj a uvedení dvou ziskových mobilních her, včetně World War Rising a Final Fantasy XV: A New Empire, které vydělaly více než miliardu dolarů.
Volba názvu BeFake naprosto zjevně narážející na konkurenční BeReal není jen lacinou parodií. Dumontová vysvětlila, že se snaží odmítnout současná sociální média, „celý koncept, kdy se musíte buď sami faceliftovat, nebo se dokonale upravit“. Podle ní je i BeReal falešný, protože jeho uživatelé začali v aplikaci své „skutečné“ momenty simulovat.
Příjmy BeFake generuje prostřednictvím předplatného, díky kterému mohou zveřejňovat příspěvky mimo časové okno nebo vícekrát denně. Předplatné stojí 2,99 dolarů za týden, 9,99 za měsíc nebo 99,99 dolarů za rok. Společnost však denně zasílá důsledné push oznámení, které uživatele upozorňuje na 20minutový časový blok, kdy mohou aplikaci použít k vytvoření svých AI obrázků zdarma. BeFake vyšel v srpnu a je dostupný ke stažení v App Store a na Google Play.