MG ZS: Běžné malé benzinové SUV pro klidné povahy
ČÍNSKÉ AUTO MG ZS
První generace kompaktního SUV se na našem trhu usadila velmi dobře – například za minulý rok tuto třídu ovládlo. Jak je na tom nová generace, která kromě hybridní verze vsadila taktéž na dostupnější pohon se čtyřválcem 1,5 litru?
Vozy MG má jistě mnoho pamětníků spojeno zejména s tradičními britskými roadstery, na což značka také marketingově částečně navazuje. Například představila i moderní roadster, jehož první test jsme vám přinesli nedávno. Většina modelů je ale jiného ražení – MG patří pod čínský koncern SAIC Motors a přináší na trh zejména různé SUV modely, ať už se zážehovými motory, hybridy, či elektrickým pohonem.
Do tohoto schématu zapadá i nové ZS, vyráběné v čínském Čeng-čou. Na rozdíl od předchůdce převzal roli elektrického SUV model MGS5 EV a většina evropských trhů dostává ZS v hybridní verzi, konzervativní český trh má k dispozici i čistě spalovací verzi.
Tu pohání zážehový atmosféricky plněný čtyřválec 1,5 litru s výkonem 115 koní při 6000 otáčkách, který při hmotnosti 1255 kg rozjede vůz na stovku za 12,5 s a dosáhne maximální rychlosti 179 km/h. Už tyto hodnoty napovídají, že kompaktní SUV je určeno spíš pro klidnější, starší klientelu, která kupuje například oblíbené Dacie.
Jízdní vlastnosti automobilu o délce 4430 mm tomu odpovídají, stejně jako vnitřní prostor. Ten použitými materiály dává jasně najevo, že tady se podobně jako u vnějších tvarů nehraje na nějakou extravaganci, ale čistou funkčnost a běžné materiály. Samozřejmě že přístrojový štít je nyní digitální, ale na první dobrou není jeho nastavení nejasnými tlačítky na volantu bůhvíjak intuitivní. Pak je tu středový displej, u něhož oceňujeme dobré zakomponování do palubní desky a také přehlednou jednoduchost. Nabízí základní funkce konektivity, ale i ovládání palubních systémů včetně nutného zla v podobě asistenčních systémů, které budou běžné uživatele klasicky spíš otravovat než jim pomáhat. Displej je doplněn o řadu pomocných tlačítek, ovšem bez zbytečného klikání se stejně neobejdete.
Co se týče vnitřního prostoru, je samozřejmě limitován velikostí auta. Vzadu není příliš místa pro nic víc než dvě spíše drobnější postavy, pod víkem pátých dveří se skrývá 443 až 1457 litrů prostoru, což řekněme postaršímu páru při návštěvě Zahrady Čech jistě postačí. Jelikož se čínské auto snaží zaujmout cenou, nepřekvapí také spíše podprůměrná sedadla bez bočního vedení.
Jízdní zážitek odpovídá zaměření vozidla – manuální převodovka má jasné dráhy a dobře nastavenou spojku. Plynový pedál má zvláštní odpor, asi aby zabránil prudkému sešlápnutí. Atmosférický motor je dnes prakticky unikát (stejně jako zmíněný manuál, navíc pětistupňový), ale ve finále je to příjemná část celku. Má slušnou chuť do otáček, kde nabízí vrcholný výkon. Ten sice není nijak oslnivý, ale na běžné použití zcela dostatečný s tím, že jezdí za zhruba 7 l / 100 km, při dolování veškerého výkonu pak o litr víc. To nejsou úplně bezvadné hodnoty, ale u atmosférického motoru s malým objemem očekávatelné. Potěšující je fakt, že obyčejný podvozek funguje docela komfortně, čemuž jistě pomáhají i 17palcová kola s vyšším profilem pneumatiky (základem jsou dokonce ocelové šestnáctky). V řízení nikdo nečeká ani cit či zpětnou vazbu, ale příjemně nastavený posilovač plní svou funkci.
Co se týče cenové politiky, MG ZS je nabízeno v pěti výbavách – zážehové verze jsou nabízeny jako Excite nebo Elegance od 499 900 a 569 900 Kč (s výkupním bonusem ještě méně), hybridní pak jako Essential, Emotion a Exclusive (574 900, 624 900 a 674 900 Kč).
Je jisté, že hybridy jsou v této třídě drahé, většina klientely určitě sáhne raději po základních benzinových autech. Výbavy jsou slušné a příplatků je málo, takže i když nové ZS není nabízeno tak výhodně jako předchozí verze, cenově je stále dostupné.
Plusy: slušná cena, příjemný motor, komfortní odpružení
Minusy: reakce na plyn, komfort sedadel, intuitivnost ovládání