Vatikán chce po skandálech oslovit mladé lidi. Nechal vytvořit svého maskota
VATIKÁNSKÝ MASKOT
Vatikán představil svého nového maskota jménem Luce. Postavička má pomoci přiblížit katolickou církev mladým lidem skrze moderní popkulturu. „Postava Luce byla vytvořena z touhy vstoupit do světa popkultury, tak oblíbeného mezi mladými,“ uvedl arcibiskup Rino Fisichella, který je hlavním organizátorem církevního jubilejního roku.
Maskot, pojmenovaný podle latinského slova pro světlo, byla navržena Simonem Legnem, spoluzakladatelem italské značky Tokidoki inspirované japonskou kulturou. Součástí Luce jsou i další postavy „přátelé poutníci“ jménem Fe, Xin a Sky.
Arcibiskup Fisichella uvedl, že Luce zobrazuje „typické prvky poutníka“, včetně „zářivých očí“ a „symbolu naděje srdce“. Dle jeho slov představuje Luce spojení mezi křesťanskými symboly a japonskou kulturou. Postavička bude představena na festivalu Lucca Comics and Games v Itálii, kde bude mít církev speciální stánek, informuje sky.news.com.
Vatikán vydal první zprávu o sexuálním násilí na dětech
Vatikán tento týden rovněž zveřejnil svou první dlouho očekávanou zprávu o ochraně nezletilých před sexuálním násilím v katolické církvi, která vyzývá ke zrychlení trestání pachatelů a jasnějším pravidlům odškodnění obětí. Skandály kolem pedofilních kněží, které církev dlouhodobě kryla, otřásly její důvěryhodností a přinesly náklady ve výši stovek milionů dolarů na odškodnění, uvádí agentura Reuters.
Zpráva, vypracovaná papežskou komisí pro ochranu nezletilých, hodnotí zavedené procesy pro oznámení případů, podporu obětí a potrestání viníků. Předseda komise kardinál Sean O'Malley uvedl, že cílem zprávy je vytvořit „spolehlivý základ pro reformy“, ale dodal, že uznání a odškodnění obětí je složité.
Podle odborníků na problematiku je tento krok církve zásadní pro obnovení důvěry veřejnosti.