Čína chce prosadit svůj software do vozů Škoda. Nabízí rozpoznávání hlasu a navigační mapy

VOLKSWAGEN

Čína chce prosadit svůj software do vozů Škoda. Nabízí rozpoznávání hlasu a navigační mapy
Plán ilustruje rostoucí snahy západních automobilových výrobců využít čínské technologie v oblasti chytré mobility k udržení svého podílu na globálním trhu. Foto: Shutterstock
2
Svět
Sdílet:

Německá automobilka Volkswagen vede jednání s čínským vývojářem digitálních kokpitových systémů Ecarx o implementaci jeho technologií do vozidel prodávaných na rozvinutých trzích, včetně Evropy. Informoval o tom generální ředitel Ecarx Shen Ziyu s tím, že společnost nyní usiluje o rozšíření partnerství na vozidla značky Škoda.

Volkswagen již s firmou, za níž stojí předseda představenstva Geely Eric Li, uzavřel partnerství. Cílem je vyrábět v Brazílii a Indii chytré vozy s digitálním kokpitem Antora 1000 společnosti Ecarx, který je vybaven vlastním čipem a softwarem a nabízí služby, jako je rozpoznávání hlasu a navigační mapy.

„Celý projekt se týká dodávky hardwaru a softwaru pro inteligentní kokpitový systém, především v brazilské továrně Volkswagenu pro latinskoamerický trh a v indické továrně pro indický trh, a v budoucnu i v Evropě pro trh značky Škoda. Jmenuje se Global Entry Infotainment Platform,“ řekl Shen.

Na otázku, zda již byly produkty Ecarx dodány do USA, Shen odpověděl, že probíhají diskuse. „V rámci současné dohody s Volkswagenem to zatím není v plánu. Ale již jsme o tom diskutovali a zkoumáme možnosti vstupu na americký trh. To je předmětem jednání,“ uvedl Shen a dodal, že produkty Ecarx již byly nasazeny v USA ve vozech značek Volvo a Lotus, které vlastní společnost Geely. Společnost Ecarx v pátek upřesnila, že Shenova slova se týkala interních technických prověřování trhů po celém světě a ne přímo spolupráce s Volkswagenem.

Volkswagen pak uvedl, že jeho spolupráce s Ecarx se zaměřuje pouze na dodávky infotainmentového systému pro vozidla se spalovacími motory v Brazílii a Indii a nemá žádný jiný technický rozsah. „Nezveřejňujeme informace o výběru dodavatelů ani o smluvních detailech. Můžeme však potvrdit, že koncern Volkswagen navázal spolupráci se společností Ecarx Inc.,“ uvedl mluvčí automobilky.

Plán ilustruje rostoucí snahy západních automobilových výrobců využít čínské technologie v oblasti chytré mobility k udržení svého podílu na globálním trhu. V posledních letech totiž zaznamenali prudký pokles prodejů na čínském trhu.

Téměř všechny tradiční automobilové značky se nyní musí vypořádat s konkurencí čínských výrobců elektromobilů, kteří automobilový průmysl mění pomocí elegantních vozů s pokročilým softwarem. Podle agentury Reuters například německá luxusní automobilka Mercedes-Benz plánuje vyvíjet chytrá vozidla pro globální trhy vybavená lidarovými senzory čínské společnosti Hesai. Jde o první případ, kdy zahraniční výrobce automobilů využije takovou čínskou technologii pro modely prodávané mimo Čínu.

Shen uvedl, že Volkswagen strávil více než rok výběrem dodavatele chytrých technologií mezi 13 kandidáty, mezi nimiž byly i jihokorejské značky LG a Samsung a čínský konkurent Desay SV. „Vývoj spotřební elektroniky, včetně polovodičů, je stále zakořeněn v Asii. To je hlavní důvod, proč v Evropě pokrok ve vývoji softwarových schopností není plynulý,“ řekl Shen.

Volkswagen dosud zaznamenal jen omezený úspěch se svou interní softwarovou divizí Cariad, která podle německého deníku Handelsblatt plánuje do konce roku propustit téměř 30 % zaměstnanců.

Ecarx generuje 70 % svých příjmů od společnosti Geely a jejích přidružených značek, ale chce do roku 2028 snížit tuto závislost pod 50 %. Do roku 2030 by pak polovina příjmů společnosti měla pocházet ze zahraničí. „Brutální cenová konkurence v Číně nám může pomoci vytvořit silnější dodavatelský řetězec pro globální expanzi,“ uvedl Shen. „Zatímco v Číně může produktový cyklus trvat pouze tři roky, v zámoří může být prodloužen až na 10 či dokonce 15 let,“ dodal.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články