Rádio Prostor roste, přeskočilo ČRo Vltavu. Měsíčně ho poslouchá 199 tisíc lidí
RADIO PROSTOR
Rádio Prostor hlásí nárůst poslechovosti. Podcastové rádio podle posledních denních dat Radioprojektu přeskočilo v poslechovosti i ČRo Vltavu. Rádio Prostor poslouchalo v prvním a druhém čtvrtletí letošního roku 21 tisíc lidí denně, zatímco během posledního čtvrtletí si rádio každý den naladilo už 32 tisíc posluchačů. To znamená, že mezikvartální změna byla + 52,4 procenta, uvedl oborový server MediaGuru.
Podobně tomu bylo i v případě týdenní poslechovosti. Rádio Prostor během prvního a druhého kvartálu poslouchalo týdně 64 tisíc lidí, zatímco během druhého a třetího čtvrtletí se jednalo o 71 tisíc lidí každý týden. To znamená, že kvartální změna byla + 10,9 procenta. Celková měsíční poslechovost Rádia Prostor za první a druhý kvartál dosáhla 195 tisíc posluchačů, ve druhém a třetím kvartálu pak stoupla na 199 tisíc posluchačů.
„Na konci léta jsme nastavili nové programové schéma. Vsadili jsme na aktuální zpravodajství a proudové vysílání v kombinaci s podcasty,“ uvedl ředitel Rádia Prostor Petr Lutonský.
Rádio Prostor zahájilo své vysílání v červnu 2023 na vlnách bývalého Rádia ZET. Dnes patří do mediální skupiny SPM Media, stejně jako zpravodajský web Echo24, názorový Týdeník Echo, byznysový web Hrot24 a lifestylový měsíčník Hrot.
Program prvního podcastového on air rádia tvoří ve všední dny zpravodajský servis, který začíná vždy v šest hodin ráno. Součástí programu jsou také podcasty především z dílny zpravodajského webu Echo24 a tištěného Týdeníku Echo.
Mezi oblíbené pořady patří Echo Prime Time, společný projekt Echa24 a Rádia Prostor. Pořad moderuje živě ve neděli večer od 20 hodin Pavel Štrunc a zve si do něj politiky a další osobnosti, které formují život v Česku. Podle společnosti SPM Media sleduje každou z epizod pořadu Echo Prime Time v průměru 100 tisíc diváků. Nejúspěšnější epizoda měla kolem 200 tisíc přehrání.
Součástí programu jsou pak také podcasty různých nezávislých tvůrců. „Vsadili jsme na něco, co se z médií v posledních letech tak trochu vytratilo, a to je atraktivní obsah,“ doplnil k programu Lutonský.