Je suis bageta! Příběh jedné bagety na Facebooku
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Onoho dopoledne jsem otevřel Facebook a zjistil, že tam uživatelé řeší nějakou bagetu. Nebo přesněji – část jich řešila bagetu. Aspoň v mé bublině řešila větší část uživatelů to, že nějaká jiná část uživatelů řeší bagetu. Cítil jsem se zatlačený do nevýhodné pozice, kdy člověk neví, která bije. Na sociálních sítích tohle nevědění může být smrtící – když nevíš, která bije, odbíjí, tak skoro určitě odbíjí tobě. Nějak podobně to přece napsal klasik. Bylo proto potřeba se rychle zorientovat. Jakou bagetu? Jak řešit? Proč?
Informační manko jsem rychle dorovnal. Je tu jakási, zřejmě sledovaná, kuchařská soutěž. Jí se účastní jakási paní, která je mezi početným publikem krajně nepopulární, anžto je prý hysterická a protivná. Jedním z úkolů, jež měli soutěžící plnit, bylo vytvořit bagetu podle vlastní receptury. Motivováni byli tím, že jeden ze sponzorů soutěže – fastfoodový řetězec, který prodává bagety, zařadí vítězný výtvor na svoje menu. No a neuvěříte, co se stalo pak. Za nejlepší bagetu byla vyhlášena... bageta, kterou dala do kupy ta protivná paní! To na první pohled volalo po silné a nekompromisní reakci. A taky že se takové v hojném počtu objevily.