I Ukrajina má svou atomovku. Profesionální PR ve všech směrech
UKRAJINSKÉ MARKETINGOVÉ TAŽENÍ
Winston Churchill je znám hlavně jako válečný premiér Velké Británie, který provedl zemi těmi nejhoršími okamžiky její moderní historie a nakonec porazil Hitlera. Svými burcujícími projevy dokázal pozvednout morálku Britů a dodal jim vůli vzdorovat nacistické hrozbě. Za Churchilla naší doby je považován ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Stejně jako on dokázal zburcovat národ k boji proti silnějšímu nepříteli. Série jeho projevů jasně naklonila světové veřejné mínění na ukrajinskou stranu. A stejně jako Churchill využívá zkušenosti z předchozí kariéry v té nové.
To, že Zelenskyj je bývalý herec a bavič, je všeobecně známo. Vyhrál ukrajinskou verzi StarDance, nadaboval medvídka Paddingtona, v jednom skeči „hrál“ svým penisem na piano a ovšem v seriálu Služebník lidu ztvárnil člověka, který se nedopatřením stane prezidentem Ukrajiny.
Churchill byl politikem v době, kdy hlavními komunikačními prostředky byl tisk a rádio. Nyní je to televize a sociální sítě. To, že celý tým Zelenského má zkušenosti s vizuálními médii, se ukazuje jako nanejvýš užitečné. Ví, jak vystavět působivý záběr, vyvolat emoci. Příkladem může být nedávná tisková konference ze stanice kyjevského metra, která působila jako z hollywoodského filmu. Další ukázkou je Zelenského výzva Rusům z 24. února, aby povstali proti své vládě a zabránili jí vést válku na Ukrajině. Zelenskyj stojí mimo střed záběru, za ním je vidět rozostřená mapa Ukrajiny. Celé to vypadá filmově a rozhodně působivěji než třeba standardní projev amerického prezidenta.
Lidé kolem Zelenského také vědí, jak vyprávět příběh. Při svém virtuálním turné po světových parlamentech Zelenskyj každému shromáždění přednesl projev ušitý na míru. V irském parlamentu mluvil o hrozícím hladu ve světě jako důsledku války, hladomor z poloviny 19. století je největší katastrofa irských dějin. V Londýně přirovnal ukrajinský odpor k osamocené Británii za druhé světové války. V americkém Kongresu zmínil útok na Pearl Harbor a 11. září.
Celý text si můžete přečíst již nyní na ECHOPRIME nebo od čtvrtku v tištěném vydání Týdeníku Echo. Týdeník Echo si můžete předplatit již od 249 korun za měsíc zde.