Zelení s Krnáčovou torpédovali humanizaci magistrály

Zelení s Krnáčovou torpédovali humanizaci magistrályPOLITICKÁ ARÉNA 1
Politická aréna
Filip Humplík
Sdílet:

O tom, že severojižní magistrála jako hlavní dopravní tepna do centra Prahy nepatří, asi nemá cenu diskutovat. Shodneme se na tom všichni. Nejde o to, jestli magistrálu humanizovat nebo ne. Ale o to kdy a jak. 

Každý projekt, tedy i humanizace magistrály, se skládá ze tří základních částí:

- prvnim je koncepce, kde si řekneme, co chceme udělat a proč.

- následuje plánování, kde si řekneme, jak to uděláme a za kolik.

- a pak provedení, tedy samotná realizace, kdy se projekt dokončí.

Projekt zelené radní Petry Kolínské na humanizaci magistrály se zasekl u toho plánování. Podobně jako většina projektů připravovaných koalicí Adriany Krnáčové. Což není dobrá vizitka.

Protože politika je mimo jiné i o tom, že naše dobré úmysly musíme umět prosadit a zrealizovat.

Humanizaci si poslední tři roky chystala koalice ANO, ČSSD, Zelení, Lidovci a STAN v podstatě v utajení. O průběhu projektu rozhodovala koaliční Rada hlavního města Prahy, která měla dokončení „humanizace“ ve své koaliční smlouvě.

V posledních dvou letech navíc koalice nepustila opozici na program zastupitelstva žádný bod. Adriana Krnáčová, Karel Březina, Matěj Stropnický a spol. se nechtěli bavit o dostavbě pražského okruhu, budoucnosti metra D, pražském dopravním podniku, opravě pražských mostů ani o parkovacích zónách.

Proč se paní primátorka rozhodla zrovna tento návrh přinést na jednání pražského zastupitelstva? Šlo o koaliční hádku v legendární „kuchyňce“? Nebo Adrianě Krnáčové právníci poradili, že v případě podpisu jí hrozí soudní popotahování? Nezajímá mě to.

Chtěl jsem znát hlavně odpověď na tři základní otázky:

- jaké konkrétní změny navrhovaná verze humanizace přinese?

- kolik to bude stát?

- co to udělá s dopravou v Praze?

Ani po šestihodinovém jednání jsem na tyto otázky neslyšel odpověď.

Brožura, kterou jsem obdržel jako podklad k jednání, byla k pláči. Zhruba 20 fotek z mobilu a pár obecných proklamací by zvládl připravit průměrný student střední školy za týden.

Chyběl byť jen rámcový rozpočet, časový harmonogram projektu, jakékoli konkrétní detaily.

Po 6 hodinách vyzvala naprostá většina zastupitelů radní Kolínskou k doplnění chybějících informací. Z mého pohledu naprosto logicky.

Zelení následně vyhlásili, že jde o konec projektu „humanizace“ magistrály.

Myslím si to samé. Ale jde o konec projektu Zelených. A to podle mne není žadná škoda.

Nevěřím, že Petra Kolínská bude schopna za 2 měsíce zodpovědět na ty tři základní otázky.

Stejně jako u Metropolitního plánu, Zelení za nečinného přihlížení primátorky Krnáčové poslali na mnoho let k ledu další projekt.

Těším se na podzimní volby. Doufám, že si Pražáci budou pamatovat, kdo jim díky své neschopnosti ničí Prahu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články