Seat SUV Ateca. Osvěžení v oblíbeném segmentu

Seat SUV Ateca. Osvěžení v oblíbeném segmentu 10
Auto
Sdílet:

Seat modernizoval svou modelovou řadu a změny se samozřejmě dotkly i úspěšného kompaktního SUV zvaného Ateca. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzinovou variantu.

Jelikož až polovinu prodejů značky Seat tvoří modely třídy SUV, je oživení modelu v polovině životního cyklu logický krok. Připomeňme, že Ateca byla sice navržena ve Španělsku, ale vyrábí se v Kvasinách. Od roku 2016 si zákazníci objednali víc než 300 000 vozů, přičemž nejúspěšnější byl loňský rok, kdy Seat vyrobil 100 000 kusů.

Z vnějšího pohledu modernizovaný vůz zaujme novým předním i zadním nárazníkem, které se podepsaly pod prodloužením karoserie o 18 mm. Nové jsou také full-LED přední světlomety a standardně dodávaná zadní světla, taktéž s technologií LED. Se změnami exteriéru souvisí i upravený interiér. Zlepšila se kvalita některých materiálů (například vyplní dveří), novinkou vyšších výbav je taktéž soustava displejů. Na digitálním přístrojovém štítu lze změnit zobrazení a například si zobrazit i přehlednou a kvalitní navigaci. Nový je i celý infotainment, známý již z dalších koncernových modelů. O něm lze napsat snad jen to, že zrovna nevyniká přehledností, rychlostí a intuitivností. Vyžaduje zvyk, takže jsme si většinu věcí raději nastavili při parkování – například připojení telefonu trvalo zbytečně dlouho. Ateca je samozřejmě vybavena taktéž řadou bezpečnostních asistentů včetně adaptivního tempomatu či přednárazových systémů. Většinou fungují zbytečně přecitlivěle, takže bychom je do vozu ani nedoporučili. Za jízdu je přece jen vždy zodpovědný řidič.

Elektricky nastavitelná sedadla výbavy FR jsou tuhá, ale pohodlná a v rámci možností nabízejí dobrou oporu i komfort. Vzadu je dostatek prostoru a velký zavazadlový prostor s hodnotou 485 litrů (u verze s pohonem pouze předních kol 510 litrů) pojme vše potřebné. Hranatá karoserie je celkem praktická, uspořádání interiéru a odkládacích prostorů je logické. Novinkou je například i vícebarevné ambientní osvětlení, které v interiéru ještě posiluje dojem kvality. Seat má v nabídce řadu motorizací, kromě naftových a benzinových jednotek se chystají i hybridní a elektrické verze různých modelů. Vrcholem v modelu Ateca je z hlediska účinnosti a emisí optimalizovaný čtyřválec 2,0 litru TSI, nabízející výkon 190 koní. Je spojen pouze s převodovkou DSG a pohonem všech kol. Zatímco čtyřkolka funguje velmi nerušivě a zadní kola přidává do akce bez zaváhání (k dispozici jsou i různé režimy pro jízdu v terénu), převodovka DSG má tradiční prodlevu při rozjezdu.

Jízdní vlastnosti modernizované Atecy jsou sebevědomé, vůz i přes použití 19palcových kol hezky zvládá nerovnosti a má příjemně ostré řízení. Dynamika dvoulitru je víc než dostatečná – při hmotnosti 1569 kg zvládne točivý moment 320 Nm rozjet vůz na stovku za příjemných 7,1 s, a pokud jsou k tomu podmínky, dosáhne maximální rychlosti až 212 km/h. Celek je (až na převodovku) dobře sladěn, brzdy se hezky dávkují a jízdní vlastnosti jsou celkově nenáročně uživatelsky přívětivé. Nelze sice mluvit o nějaké radosti z jízdy, ale jinak Ateca funguje dobře, má přehlednou karoserii a snadno se ovládá. Dynamika dvoulitru je uspokojivá, spotřeba kolem 10 litrů na 100 km adekvátní (i když výrobce slibuje až o tři litry méně). Vnitřní prostor působí prémiovějším dojmem a vnější designové změny jsou také k dobru.

Ateca je aktuálně nabízena s celou řadou čtyřválců TSI a TDI v objemech od 1,5 do 2,0 litru. Stávající výbavy Style a FR doplnila nová střední výbava Xperience, přičemž testovaný vůz ve vrcholné výbavě FR stál 869 000 Kč, s příplatky kolem 900 000 Kč. Za kompaktní SUV s dobrou výbavou, slušnými jízdními vlastnosti a vlastním stylem je to adekvátní cena. Věřme, že Seatu se zejména v segmentu SUV bude dál dařit a Ateca společně s větším Tarracem budou i nadále vyhledávanými vozy. Jediné, co nám v nabídce chybí, je možnost vozu s manuální převodovkou v kombinaci s pohonem všech kol, který je vyhrazen pouze nejsilnějším verzím s převodovkou DSG.

 

Plusy:
Jízdní vlastnosti, interiér, komfort.


Minusy:
Rozjezdy převodovky DSG, nový infotainment.

Sdílet:

Hlavní zprávy