„Sado mama“ už má webovou doménu. ČT si prý uvědomila potenciál grafiky

SADO MAMA

„Sado mama“ už má webovou doménu. ČT si prý uvědomila potenciál grafiky
Grafika pro pořad Sama doma se nepovedla. Foto: ČT
2
Domov

Echo24

Česká televize tento týden vyvolala virální reakci svou novou grafikou pro pořad Sama Doma. Ta kvůli nepozornosti grafiků následně vypadala, jako by poutala na pořad Sado mama. Veřejnoprávní vysílatel tvrdil, že šlo o omyl, přitom si nechal už v první polovině listopadu zaregistrovat doménu sadomama.cz. Pro Echo24 ČT přiznala, že si uvědomovala, jaký „potenciál“ zmíněná nepovedená grafika může mít.

Tradiční pořad České televize Sama doma zažívá nebývalý nárůst popularity. Stačilo jediné: pootočit na webu ČT stávající logo. Z původního Sama Doma tak vznikla Sado Mama a na sociálních sítích se to neobešlo bez bouřlivé odezvy. V současnosti, už ČT vrátila logo do původní podoby, ale krátká změna je dohledatelná na v paměti digitálního prostoru. Podle vyjádření České televize se jednalo o chybu grafiků.

„Děkujeme za dotazy i podněty k vzniku nového formátu. Chápeme… Tohle překlopení loga se prostě grafikům při tvorbě nového iVysílání úplně nepovedlo. Změnu názvu ani dramaturgie Sama doma ale neplánujeme. Staré logo je zpátky. A Sado mama už je zase Sama doma,“ psala nejprve Česká televize.

Nyní však Filip Platoš z tiskového oddělení ČT potvrdil, že tvůrci grafiky předem znali „potenciál“ grafiky a nechali si proto zaregistrovat i doménu sadomama.cz, aby nemohla vzniknout parodická stránka. „Dvakrát jsme vstoupili do stejné řeky. Dvouznačné logo vzniklo při finalizaci designu nového iVysílání v půlce listopadu, jeho „možnosti“ byly odhaleny a z opatrnosti jsme tehdy registrovali i doménu,“ uvedl pro Echo24 Platoš.

Česká televize si už v první polovině listopadu zarezervovala doménu sadomama.cz.
Česká televize si už v první polovině listopadu zarezervovala doménu sadomama.cz. Foto: Správce domény

Přesto uvedl, že k publikaci grafiky došlo spíše omylem a nešlo o cílenou snahu zviditelnit letitý pořad. Právě z toho Českou televizi obviňuje veřejnost i někteří odborníci.

Přestože byl design nahrazen logem standardním, souhrou chyb se opět dostalo na takzvaný frontend (na přední stranu). Kdyby to byl virál a záměr, byli bychom raději…“ uvedl Platoš pro deník Echo24.

Sama Doma je živě vysílaný kontaktní publicistický pořad, který „poskytuje především ženskému publiku zajímavý a inspirativní program, servis, zábavu i informace – a to vše živě s možností okamžité reakce Vás, diváků“. Takto na sociálních sítích pořad Sama doma popisuje sama Česká televize.

Nové logo však rozjelo hromadu návrhů, jak by měl být pořad koncipován. Radovala se z něj i původní dramaturgyně pořadu Kamila Zlatušková. Ta v minulosti chtěla koncept pořadu změnit, ale změna loga jí podle vlastních slov nenapadla. „Ale tohle, tohle by mě třeba fakt nenapadlo a samozřejmě mi to přijde jako velmi odvážný koncept!“ komentovala logo na sociální sítí Facebook.

Interaktivní pořad, ve kterém moderátorky reagují i na aktuální dotazy diváků, se vysílá již od roku 1998. Pravidelně od 12:30 do 14:00 a to ze tří studií a to v Praze, Brně a Ostravě. Obsahuje řadu rubrik s různými hosty z řad známých osobností, ale i odborníků na různá témata, se zaměřením především na ženské publikum.