Rodiče se s dětmi učí průměrně 3,4 hodiny denně. Základkám by dali hlavně 1 nebo 2

VÝUKA ZA KORONAVIRU

Rodiče se s dětmi učí průměrně 3,4 hodiny denně. Základkám by dali hlavně 1 nebo 2NOVÉ
Ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
2
Domov
Echo24
Sdílet:

Těsná většina, konkrétně 51 procent Čechů hodnotí činnost základních škol v době koronavirové pandemie na jedničku nebo dvojku. Školy podle nich zvládají zajistit výuku i komunikaci, žákům by ale měly dávat více online testů a ptát se, co by mohly zlepšit. To jsou výsledky průzkumu, který pro Raiffeisenbank zpracovala společnost NMS Market Research.

Překvapující je, že dle šetření rodiče tráví s dětmi průměrně 3,4 hodiny denně domácím učením. Asi třetina rodičů se s nimi učí méně než dvě hodiny denně, 43 procent pak dvě až čtyři a pětina od čtyři do šesti hodin denně. „Tlak na součinnost rodičů se školou je v aktuální situaci obrovský. Rodiče musí vedle svého zaměstnání zvládat i domácí výuku, která často obnáší připomenutí si probírané látky, její vysvětlení dětem a následný dohled nad zpracováním úkolů. Mají tak na bedrech nesmírnou psychickou i časovou zátěž,” říká Veronika Tomanová, spoluzakladatelka webové edukační platormy Matika.in.

Své konkrétní základní školy by známkou výborně nebo chvalitebně hodnotilo 66 procent rodičů. Příležitost ke zlepšení vidí v ještě větším využívání online nástrojů a především v minimalizaci zátěže rodičů. Celách 45 procent z nich si přeje, aby školy více využívaly online testy a 42 procent by rádo vidělo dotazníky pro zjištění potřeb žáků a rodičů.

Online testy využívá 36 procent škol a dotazníky desetina, ukázal průzkum. Nejčastější formou zadávání úkolů je e-mail (71 procent), na nějakou online platformu umísťuje domácí úkoly a práci 56 procent škol, 46 procent úkolů pak tvoří samostudium z učebnic a dvě pětiny škol zadávají výpisky do sešitu.

Nějaké online vzdělávací nástroje využívají dvě třetiny rodičů a téměř všichni se shodnou na jejich užitečnosti. Většina ale odmítá, že by dokázaly nahradit klasickou výuku.

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Foto: Týdeník Echo

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články