Apple ukázal na Google Maps. Sbírají příliš informací o uživatelích, hlásí

OCHRANA SOUKROMÍ

Apple ukázal na Google Maps. Sbírají příliš informací o uživatelích, hlásí
Google Mapy podle App Store sbírá o uživatelovi nadmíru dat. Ilustrační Foto: Shutterstock
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Uživatelé chytrých telefonů iPhone od společnosti Apple by měli zvážit, zda si ve svém zařízení ponechají aplikaci Google Maps od konkurence, píše americký časopis Forbes. Google Maps totiž o svém uživateli na zařízení iPhone sbírá mnohem více dat, než domácí aplikace Apple Maps. Podle štítku na App Store aplikace od Google sbírá například i finanční informace, historie vyhledávání či kontakty a propojuje data s uživatelovo osobní identitou.

Google Maps totiž finančně spoléhají na reklamy a shromažďuje data a informace o konkrétním uživateli, aby mu nabídla produkty, co by ho mohly pravděpodobně zaujmout, píše web The Sun. Apple však pokrývá náklady na fungování Apple Maps přímo z prodejů svých zařízení, proto nepotřebuje data svých uživatelů prodávat reklamám, píše web The Sun.

Podle štítku, který na App Store zobrazuje, jaké informace si od uživatele aplikace bere, nebo nebere, Google Maps sbírá data například o finančních informacích, historii vyhledávání i prohlížení na webu, identifikátorech a další. Štítek o aplikaci Apple Maps ukazuje, co aplikace o uživateli sbírá, ale data si na rozdíl od Google Maps nespojuje s osobní identitou. Mezi ně patří například lokace či historie vyhledávání.

Google se však bránil, že nasbírané informace chrání. ,,Google Maps jsou navrženy tak, že chrání vaše informace,“ řekla společnost magazínu Forbes. Google Maps podle společnosti navíc poskytují svým uživatelům „inkognito“ režim, který zajistí svým uživatelům, že Google uvedená data neuvidí. To však uživatele omezuje v některých funkcích aplikace, upozorňuje The Sun. Google Maps a Apple Maps jsou známí rivalové, větší popularitu si však podle Forbes získala aplikace od Google, přestože jej Apple dohání.

Forbes poukazuje na to, že Google je na rozdíl od Apple největší světová reklamní společnost založená na sběru dat. V poslední době se problematika ochrany dat stupňuje a společnosti se snaží uživatelům jejich požadavkům soukromí vyhovět. Jedním z nejhlavnějších bodů této problematiky byly informace o lokaci, iOS (mobilní operační systém od Apple) jako první poskytl uživatelům sdílení těchto dat odepřít, následoval jej i operační systém Android.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články