FOTO: Co vše skrývá policejní vůz? Švýcaři odstartovali „tetrisovou výzvu“
Policejní "tetrisová výzva"
Se zajímavou myšlenkou přišli policisté ze švýcarského Curychu. Na sociálních sítích totiž lidem chtěli ukázat, co vše se nachází v policejním autě. Po zveřejnění fotografie vytvořené z výšky tak, že policisté s výbavou a autem vypadají jako v balení hračky, si z curyšské policie vzaly příklad i další složky. Podobné fotografie tak začaly zveřejňovat policisté, hasiči i záchranáři a to dokonce i z jiných zemí.
„Pokud jste někdy chtěli vidět, co se nachází v hlídkovém vozidle dopravní policie, tak zde – voilá,“ napsala policie kantonu Curych na sociálních sítích na začátku září. Mluvčí curyšské policie Florian Frei médiím sdělil, že původní fotografie, která odstartovala „tetrisovou výzvu“, měla za cíl pouze pobavit lidi na sociálních sítích. „Dostali jsme od lidí neuvěřitelné množství pozitivních zpráv a dobrou zpětnou vazbu,“ řekl pro server 20min.ch Frei.
Příspěvek se těšil velmi kladným reakcím, ale to nebylo vše. Curyšské policisty totiž začali napodobovat i hasiči a záchranáři a rozjeli tak „tetrisovou výzvu“. Fotografie si nejprve všimli hasiči z kantonu Graubünden a tak své kolegy z řad policie napodobili. Následně „tetrisová výzva“, jak ji napůl žertem nazval Frei, našla napodobitele po celém Švýcarsku.
#tetrischallenge pic.twitter.com/NBDlMePThW
— Le Con Véritable (@leconveritable) September 12, 2019
Cekem rychle však „tetrisová výzva“ získala na popularitě i za hranicemi alpské země. Fotografie stejného ražení jako curyšská policie začaly zveřejňovat například francouzští záchranáři, singapurští hasiči nebo maďarští policisté. Ti dokonce předvedli i své samopaly a ochranné vybavení.
#tetrischallenge w wykonaniu OSP Milanówek :) pic.twitter.com/LlQibcPnE6
— Remiza.pl 🇵🇱 (@Remizapl) September 14, 2019
EMS #tetrischallenge photos from France! pic.twitter.com/yPgI2tffS2
— 犬 VIBES° (@EMTShibe) September 12, 2019
Celá akce pomohla původci výzvy, curyšské policii, mj. tím, že se jí zvýšil počet sledujících na sociálních sítích. „To je důležité, protože nám to pomáhá oslovit více lidí. Jinými slovy, více lidí nyní bere v potaz naše upozornění, prohlášení či kampaně zaměřené na prevence, bilancuje Frei.