V Brně začala roční výluka na hlavním nádraží

Změny na brněnském "hlaváku"

V Brně začala roční výluka na hlavním nádražíNOVÉ
Budova současného Hlavního nádraží v Brně Foto:

Foto: Wikimedia Commons/ CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=710170

1
Domov
Sdílet:

V Brně začala roční výluka, která výrazně omezuje provoz na hlavním železničním nádraží, zároveň se změnily jízdní řády. Část spojů je odkloněná na dolní nádraží, posílený je také provoz v Židenicích a na dalších menších stanicích. Vlaky v neděli jezdily z Brna a do Brna většinou přesně podle jízdního řádu, případně se zpožděním několik minut, jen některé mezinárodní spoje měly zpoždění delší, vyplývá z webu Českých drah.

Cestujícím po celý den pomáhají s orientací informátoři v reflexních vestách. Na nádražích je množství informačních cedulí, lidé si mohou vzít také letáky. Skutečnou zatěžkávací zkouškou nového systému dopravy bude zřejmě až pondělní ranní špička.

Na dolním nádraží do sobotní noci pracovali stavbaři, kteří budovy i nástupiště v posledních měsících připravovali na silnější provoz. Vznikl nový přístřešek, podchod a výtahy i mobilní čekárna se sociálním zázemím.

„Do konce prosince zprovozní Správa železniční dopravní cesty také zrekonstruované prostory v objektu Českých drah, kde budou další čekárny, pokladny a sociální zařízení,“ uvedla mluvčí správy Kateřina Šubová.

Kromě dolního nádraží v neděli bylo oproti běžné neděli rušno také na židenické stanici, zastavuje tam více spojů než dřív. Kvůli souběžné opravě zábrdovického mostu je ale židenické nádraží odříznuté od tramvajové dopravy směrem do centra.

Ve všední dny se výluka dotkne dvou třetin ze 60 000 lidí, kteří za normálních okolností využívají hlavní nádraží. Základním spojením hlavního a dolního nádraží je autobusová linka 61, která jezdí v pravidelném intervalu a v případě nárazové potřeby po příjezdu vlaku jsou připravené záložní autobusy. Kvůli výluce jezdí v krátkém intervalu vlaky mezi židenickým a hlavním nádražím, některé zajíždějí až do Králova Pole. Odtud je také možné dostat se do centra a k hlavnímu nádraží posilovou tramvají s označením P6.

V neděli také začal platit nový jízdní řád na železnici. Změny nastaly na naprosté většině linek Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Lidé na sociálních sítích kritizují některé změny v ranních spojích, mění se časy i místa příjezdů do Brna.

Čtěte také: Velký přehled cen nájmů: v Praze vzrostly dvakrát rychleji než v Brně

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články