4 důvody, proč nepodcenit název firmy

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

4 důvody, proč nepodcenit název firmy
Název firmy Foto: tovarnik.cz
2
INZERCE
  • Tovarnik.cz
Sdílet:

Název firmy je pro všechny začínající společnosti bezpochyby jednou z nejpodstatnějších věcí. Právě jméno společnosti je jeden z prvních faktorů, který upoutá zákazníkovu pozornost. A proč konkrétně není dobré podcenit název firmy?

Mnoho podnikatelů zabývá právě tím, jak vymyslet název firmy, která nově vzniká. Ještě před samotným vymýšlením názvu firmy je dobré si ujasnit, kam přesně bude společnost směřovat a jaké zákazníky by ráda oslovila. Tomu je dobré poté přizpůsobit právě název firmy.

S názvem firmy se pojí také vytvoření vlastní domény. Je vhodné, aby byl název domény shodný s názvem firmy. Jako příklady domén, které jsou shodné s obsahem webu, lze uvést např. finance.cz, mesec.cz nebo vpenize.cz – všechny jsou zaměřeny na finanční témata. Co to je doména a veškeré informace o doménách na prodej jsou k dispozici na tovarnik.cz.

TIP: Při zakládání firmy je také dobré promyslet, zda bude společnost řídit fyzická nebo právnická osoba. Podle toho se bude odvíjet také veškerá administrativa spojená s chodem firmy.

A proč je důležité nepodcenit název firmy?

Jak vymyslet název firmy
Jak vymyslet název firmy Foto: tovarnik.cz

Dobrý název firmy je pro její budoucí směřování velmi podstatný.

  1. Zapamatovatelnost

Díky dobrému, neotřelému a originálnímu názvu si mohou potenciální zákazníci společnost lépe zapamatovat. Proto je dobré být při vymýšlení názvu firmy kreativní a vymyslet jedinečný název, který se na trhu zatím neobjevil. Při vymýšlení názvu je také dobré dbát na to, aby nebyl název zaměnitelný s konkurencí.

  1. Vystupování firmy

Již z názvu lze poznat, jak je daná společnost naladěná. Právě název je jedním z kritérií, které určuje, zda bude společnost zákazníkovi sympatická. Proto je dobré znát své budoucí zákazníky a podle toho také přizpůsobit název své firmy. Mladší zákazníky osloví většinou jiný název, než starší zákazníky.

  1. Spojitelnost s předmětem podnikání

Pokud je to možné, je dobré, aby název firmy odrážel činnost nebo produkt, na který se daná společnost zaměřuje nebo se kterým podniká. Zákazník si tak firmu s konkrétním produktem nebo službou přímo spojí a hned bude vědět, co může od dané společnosti očekávat.

  1. Cizojazyčný název

Bude mít firma ambice expandovat také na zahraniční trhy? Pokud ano, je dobré na tuto skutečnost myslet již při vymýšlení názvu a firmu pojmenovat tak, aby se ujala také v zahraničí. Název by měl být tudíž dobře vyslovitelný nejen pro aktéry na domácích, avšak také na zahraničních trzích. Měnit název již zavedené firmy není dobré, a proto je důležité pečlivě promyslet, kde bude firma působit a tomu také přizpůsobit její název.

Shrnutí

Název je pro firmu jedna z nejdůležitějších věcí. Jedná se o první věc, která zákazníka osloví. Proto je důležité název firmy nepodcenit a již při vymýšlení názvu zvažovat také směřování a image dané společnosti, které by se měly v názvu také odrazit. Je také dobré si promyslet, zda bude firma expandovat na zahraniční trhy a případně při vymýšlení názvu počítat také s tímto faktorem.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články