Za hodinu přesčasu 5 700 Kč. Řemeslo německého letového dispečera má zlaté dno
Bohatě placené přesčasy
Německé řízení letového provozu (DFS) se chystá na rušnou letní sezónu. Aby předešlo obavaným masivním zpožděním, zvyšuje už tak solidní podmínky svým leteckým dispečerům. Ti si polepší zejména finančně, za jednu hodinu přesčasu si v přepočtu přijdou až na 5 700 korun. Informuje o tom server Spiegel Online.
Letecké odbory využily nedostatku leteckých dispečerů a kývly na přesčasy. Ty budou nicméně velice štědře honorovány. Každý letecký dispečer, který dobrovolně vezme přesčasovou směnu, dostane za hodinu 220 eur, což je v přepočtu 5 700 korun. Inženýři si pak přijdou na příplatek 151 eur (3 926 korun) za hodinu, zpracovatelé leteckých dat na 128 eur (3 328 korun) a technici dostanou za hodinu přesčasu 107 eur (2 782 korun).
Těchto až královsky placených přesčasových hodin mohou ale pracovníci letového dispečinku odpracovat maximálně 100 za rok. Mohou si tak přijít celkem na přesčasech v přepočtu až na 570 000 korun hrubého. Náklady na tyto přesčasy by se měly částečně přenést na letecké společnosti, respektive také cestující.
Německé řízení letového provozu podniká zároveň i kroky do budoucna, a chce tak předejít nedostatku pracovníků v tomto oboru. Plánuje posílit vzdělávání a také nabízet ročně alespoň 80 pozic pro stážisty.
Německé řízení letového provozu je plně státní podnik, který vznikl v roce 1993 a má sídlo v hessenském Langenu nedaleko Frankfurtu nad Mohanem. Na konci roku 2015 zaměstnávala firma 5 650 lidí.