Babiš opět vytáhl „sorry jako”. Jeho kampaň prý není kampaň
"Fakt to neřeším, to řeší ta paní"
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš má velmi svérázné názory na to, co je a co není volební kampaň. Respektive na to, co by se do ní mělo započítat, aby byla předvolební soutěž mezi stranami férová. Když byl v rozhovoru pro Český rozhlas zahnán otázkami do úzkých, opáčil, že se jeho kampaň netýká letošních parlamentních voleb, ale až roku 2035. „Dokažte mi opak,“ prohlásil.
Zákon stanoví, že strany a hnutí mají na kampaň před parlamentními volbami limit devadesát milionů korun, které ANO při současném stylu hravě překoná. Andreje Babiše proto velmi rozčílily otázky Českého rozhlasu, které se týkaly toho, proč do nákladů na kampaň nezapočítává náklady na své poradce, na sponzorované příspěvky na Facebooku i své výjezdy na hromadné akce, kde se setkává s lidmi a přesvědčuje je o tom, že je jediný spravedlivý, který bojuje se zkorumpovanými tradičními stranami.
Žádná kampaň, žádný článek, žádná kobliha… Já říkám, je to kampaň 2035 a dokažte mi, že je to 2017:https://t.co/INL7YBP5la pic.twitter.com/BJV4OMzcun
— iROZHLAS.cz (@iROZHLAScz) 5. června 2017
„Žádná taká kampaň není a to video, ten poslední den v práci, kde mluvím, kde mluví pan prezident, není kampaň. Není. Žádná kampaň nebyla, žádný stánek, žádná kobliha, nic. Byl jsem mezi lidmi a stejně to dávala Česká televize,“ rozohnil se Babiš při odpovědi.
Šéf hnutí ANO rovněž nedávno zveřejnil své představy o tom, jak by měla Česká republika podle něj vypadat v budoucnu. Jeho vize, které nyní mohutně sdílí a sponzoruje na sociálních sítích, jako by z oka vypadly předvolební kampani jiných politických subjektů, však podle Babiše žádnou předvolební agitací nejsou. „To je Vize a to je kampaň na 2035. A dokažte mi, že to tak není!“ řekl Babiš rozhlasu.
„Fakt to neřeším, to řeší ta paní. Mě to nezajímá, to je její problém. To jako sorry jako. To řeší naše finanční ředitelka, je tam právník a my se řídíme podle zákona.
Babiš také odmítá do nákladů na volební kampaně započítat například marketingového experta Marka Prchala, který se stará o jeho Facebook nebo Marka Hanče, který se věnuje Babišovu PR a kampani, stejně jako jeho tisková mluvčí Lucie Kubovičová. „Proč bych je tam dával? Vždyť s námi dělají stále, to není volební kampaň. To jsou lidi, kteří s námi dělají několik let, dělají každodenní agendu, nechápu, proč by tam měli patřit,“ namítá šéf hnutí ANO.
Ani v tomto rozhovoru si pak Andrej Babiš neodpustil svou oblíbenou hlášku „sorry jako“. A to tehdy, když jej rozzlobila otázka na to, co všechno si tedy nebude počítat do předvolební kampaně. „Fakt to neřeším, to řeší ta paní. Mě to nezajímá, to je její problém. To jako sorry jako. To řeší naše finanční ředitelka, je tam právník a my se řídíme podle zákona. Teď nedávno, někde jsem to viděl, tu bylo shromáždění v Královéhradeckém kraji, ale ve skutečnosti to byla kampaň… to jsem zvědavý, jak tohle budete sledovat, jak budete sledovat jiné strany. Nebo jestli budete dělat jen hnutí ANO,“ postěžoval si Babiš.