Mladá generace neumí udržet bohatství od rodičů. Utratí ho

Jak udržet rodinné bohatství

Mladá generace neumí udržet bohatství od rodičů. Utratí hoNOVÉ 4
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Druhé a třetí generace neumí udržet rodinné bohatství. Podle poradenské společnosti Williams Group ve skutečnosti druhá generace rodiny ztratí až 70 % bohatství, třetí dokonce až 90 %. Ukázal to průzkum, který zveřejnil časopis Time.

Příkladem toho je i případ rodiny Stephena Lovella, jehož dědeček John Forsyth byl zakladatelem firmy Shirt Co. Firma, která ve své největší slávě zaměstnávala stovky lidí, byla založena v roce 1903. Od roku 2013 je však společnost v konkurzu. Majetek rodiny ve výši 70 milionů dolarů se v budoucích generacích vinou špatných rozhodnutí, smůly i závislosti na alkoholu velmi rychle promarnil.

Vzpomínky Stephena Lovella na dětství a návštěvy u prarodičů jsou jako vstup do světa Colea Portera nebo Velkého Gatsbyho. Lidé tenkrát chodili oblečení ve smokingu, pili koktejly, vlastnili lodě, letadla, farmy a stavěli si velká sídla v Kanadě či v New Yorku. Dnes už je však situace jiná, další generace rodinné bohatství udržet neumí.

Poslední průzkumy v Americe, které se zaměřovaly na lidi s majetkem vyšším než 3 miliony dolarů, ukázaly, že příští generace nejsou na spravování takového majetku připravené. „Při pohledu na čísla 78 % lidí se domnívá, že příští generace není finančně dostatečně zodpovědná na zvládnutí dědictví,“ řekl generální tajemník americké banky U.S. Trust Chris Heilmann. 64% dále uvádí, že své děti s rodinnými financemi podrobněji neseznamuje.

Potomkům informace údajně nepředávají nejčastěji ze strachu, že děti zleniví a budou si na finance činit nárok, dále mají strach z úniku informací. Průzkum uvádí, že většina mladé generace nemá ponětí o tom, jaká je hodnota peněz a neumí s nimi zacházet. Třetí generace jsou obvykle již úplně ztracené. Podle analytiků trvá po získání dědictví jen 19 dní, než si koupí nové auto.

Čtěte více: Jak v prosperitě vyhazovat peníze

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články