Nesmyslné střídání rychlosti v Blance. Magistrát drtí řidiče pokutami

Nástrahy v tunelu

Nesmyslné střídání rychlosti v Blance. Magistrát drtí řidiče pokutamiNOVÉ
V tunelu Blanka bylo až donedávna obvyklé omezení na 70 kilometrů za hodinu. Foto:

Reprofoto: blanka.info

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Řidiči projíždějící pražským tunelem Blanka by si měli dát velký pozor na to, zda skutečně dodržují povolenou rychlost. V posledních měsících se totiž na některých úsecích nečekaně střídá omezení 70 a 50 kilometrů za hodinu. Na nové opatření však řidiči nejsou zvyklí, z jejich nepozornosti pak na pokutách pražskému magistrátu rapidně narostly zisky z pokut. Upozornil na to pořad A dost! internetové televize Stream.

Nejvyšší povolenou rychlost upravují přímo v tunelu světelné tabule. V minulosti přitom platilo, že kromě omezení v době kolon či servisních prací byla nejvyšší povolená rychlost stanovena na 70 km/h. V poslední době se však na některých úsecích začala tato značka střídat s o dvacet kilometrů nižší rychlostí.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Řidiči se shodují na tom, že nejvyšší povolená rychlost 50 km/h naskakuje na tabulích zcela nesmyslně. Děje se tak prý i v případech, kdy je doprava v tunelu plynulá a k omezení tak není žádný důvod. Tedy až na to, aby mohl magistrát vybrat za překročení rychlosti více peněz. Úřad tak totiž může činit opakovaně. Jeden z řidičů takto například obdržel pokutu hned dvakrát, obě provinění od sebe prý dělilo jen několik málo sekund. Jiný pokutovaný si stěžuje, že za poslední měsíce mu chodí obsílka průměrně dvakrát týdně.

Pražský magistrát tvrdí, že změna rychlostí v tunelu nemá za cíl zvýšení vybíraných pokut, ale naopak zvýšení bezpečnosti. „Z bezpečnostního hlediska je vznik kolon v tunelu nepřípustný. Proto dochází k omezování rychlosti dle hustoty provozu buď automaticky, nebo přímými zásahy operátorů dopravy,“ uvedl pro Echo24 mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Důvody pro změnu nejvyšší povolené rychlosti podle magistrátu vyplývají i z dopravní situace na povrchu, nikoli pouze v tunelovém komplexu. „Pokud přijede řidič do místa s problémem, kvůli kterému se regulovalo, a nikde nevidí příčinu regulace, může se to na první pohled jevit nesmyslně, je ovšem nutné si uvědomit, že od vjezdu do tunelu například v Troji až do tunelu Mrázovka činí jízdní doba cca 5-7 minut, během kterých se situace mohla výrazně změnit," doplnil pro Echo24 dále Hofman. 

Pro argumenty řidičů, podle kterých jde magistrátu ovšem pouze o více peněz z vybraných pokut, však hovoří i oficiální data. Zatímco v únoru loňského roku bylo kvůli překročení rychlosti do dvaceti kilometrů za hodinu pokutováno pouze 198 řidičů, za stejný měsíc v letošním roce se jednalo o 3225 případů. Stejným tempem vzrostla i suma vybraných peněz. Zatímco loni trvalo celé tři měsíce, než se celková částka vybraná na pokutách přehoupla přes šest milionů, letos byla stejná částka vybrána jen za měsíc duben.

Magistrát si navíc pojistil i to, aby řidiči zaslané pokuty uhradili včas. V dopise, který jim zasílá upozorňuje, že pokud bude pokuta 600 korun za překročení rychlosti do dvaceti kilometrů za hodinu uhrazena do patnácti dnů, bude projednání provinění odloženo. Řidiči tak nehrozí ztráta bodu, naopak může být za stejný prohřešek trestán opakovaně.

Čtěte také: Pražská komedie: Obří garáže u Blanky se ani na šestý pokus neotevřou

Praha má zaplatit pokutu 11 milionů za Trojský most

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články