Čím nesmyslnější, tím víc adidas? Facebook zabředá do nicoty
FALEŠNÉ UDÁLOSTI NA FACEBOOKU
Uživatelé sociální sítě Facebook si našli nový způsob zábavy. Vytvářejí čím dál nesmyslnější a zábavnější události, ke kterým nikdy nedojde, ale přitom o ně mají zájem tisíce uživatelů. Nabídka neexistujících akcí je velmi pestrá. Zúčastnit se lidé můžou (alespoň virtuálně) například gladiátorských zápasů cikád nebo nadnárodní výstavy neviditelných plášťů všech typů a barev.
Nejdříve to vypadá, že uživatelé sociálních sítí mají bohatý kulturní život a moře volného času, když se účastní velkého množství událostí vytvořených na Facebooku, nebo o ně mají při nejmenším zájem. Pokud se ale člověk na události zaměří více, velice rychle zjistí, že s nimi není něco v pořádku.
„Jedná se o jedinečnou akci s myšlenkou podpořit mladé talentované trenéry a trenérky cikád. Cikádu můžete vybavit brněním a vyberete si zbraň, ve výběru zbraní jsou (řemdich, meč, kopí, cep, palcát).“ Tak zní popis akce Gladiátorské zápasy cikád v O2 Aréně, ke která se podle Facebooku bude konat 14. dubna a zúčastní se jí přes tři tisíce lidí. To, že se jedná o prestižní akci, potvrzuje i účast významné osobnosti ve světě gladiátorských zápasů cikád. Účast totiž potvrdil i majitel cikády, která se jmenuje Ciklitschko a která je držitelem řady titulů.
Zájemci o událost berou celou akci velmi vážně. „Dobrý den, rád bych se zeptal, zdali je možnost přihlásit i handicapovanou cikádu a zdali se budou konat v rámci gladiátorských her i hry paragladiátorské,“ ptá se například jeden z fanoušků akce.
Výstav neviditelných plášťů
Pokud jste klidnější povahy, zajímáte se o módu a zároveň jste fanoušky knih a filmů o kouzelnickém učňovi Harrym Potterovi, pravděpodobně si vaši pozornost získá spíše Nadnárodní výstava neviditelných plášťů všech typů a barev. Ta se uskuteční v červenci v Hagridově boudě v Bradavicích.
Jak naznačuje popis události, jedná se o úspěšnou, každoroční akci, která má bohatý program – účastníky čeká módní přehlídka, soutěž o nejmíň viditelný plášť nebo hra na schovávanou. Událost se pyšní vysokou oblibou, účastnit se jí bude 3 600 lidí a dalších téměř 7 tisíc uživatelů Facebooku uvedlo, že má o událost zájem.
Tyto dvě vybrané akce jsou jen zlomkem všech falešných událostí, které jsou na Facebooku založené a které uživatelé sociální sítě hromadně označují a šíří tak dál. Za povšimnutí stojí ale také Sraz hráčů na prádelní hrnec nebo třeba Mistrovství světa v rytí rýčem vlhčích půd nebo jílovitých zemin. Všechny falešné události mají několik společných bodů – konají se na neexistujícím či nepravděpodobném místě, jsou doprovázeny vtipným a nereálným popisem a jejich zakladatelé mají většinou dobrý smysl pro humor.
Kde se tento nový trend vzal a zda má nějaký větší smysl, není jasné. Facebook je prostředí, které přímo nahrává recesistům, kteří chtějí pobouřit nebo třeba jen pobavit. Celosvětově má tato sociální síť více než 1,5 miliardu aktivních uživatelů, v České republice jich je více než 4 miliony.
Podobným trendem je například vytváření falešných profilů celebrit a veřejně známých osobností. Svůj falešný profil má například prezident Miloš Zeman, jeho mluvčí Jiří Ovčáček, kardinál Miloslav Vlk nebo čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. I když obsah falešných účtů je často nápadný, o stránky má většinou zájem vysoký počet uživatelů sociální sítě a často také dochází k jejich zaměňování s pravými profily.