Murdochova média jsou ve ztrátě, problémem jsou tištěné deníky
Ztráta tištěných deníků
Mediální impérium Ruperta Murdocha News Corp. se loni propadlo do ztráty 219 milionů dolarů. Další vrásky mohou přidělat na miliardářově šestaosmdesátileté tváři zejména tištěné deníky, které jsou dlouhou dobu v poklesu. Výnosy z digitálního zpravodajství vzrostly o 27 procent, uvádí společnost na svých internetových stránkách.
Ještě v minulém roce vykazovala společnost News Corp. přebytek ve výši 62 milionů dolarů. Společnost se ale v letošním roce dostala do ztráty 219 milionů korun. Hlavním důvodem má být nezájem čtenářů o tištěná periodika.
Generální ředitel společnosti Robert Thomson ve zprávě uvedl, že se News Corp. začne více zaměřovat na digitální obsah. „Naše společnost přechází pozvolna na digitální obsah. Výnosy z tohoto segmentu se zvýšily z předchozích 22% na 27%. Jsme přesvědčeni zejména o hodnotě našich zpravodajských značek, které díky zájmu spotřebitelů poskytují rychlou a přesnou žurnalistiku,“ uvedl v tiskové zprávě Thomson.
Trend digitálních médií je také vidět na předplacených službách finančního deníku The Wall Street Journal. Podle zprávy si deník předplácí 2,1 milionu čtenářů a digitální verzi si pořídilo 50% z nich.
News Corp. vydává kromě listu Wall Street Journal také například New York Post, The Times a The Sun či noviny v Murdochově rodné Austrálii. Vlastní také nakladatelství HarperCollins Publishers.