McDonald’s zdražuje. Cena cheeseburgeru stoupla o 16 procent
Změny ve fast-foodu
- red,
Na „dva cheese“ již nebude stačit padesátikoruna. Jeden z nejoblíbenějších burgerů v nabídce řetězce McDonald‘s, cheeseburger, zdražil o čtyři koruny, z 25 na 29, čili o 16 procent. Jedná se o první zvednutí ceny tohoto pokrmu od roku 2013. Cena vlajkové lodi firmy, Big Macu, však zůstává stejná a to 75 korun, informuje server Aktuálně.cz.
Na 29 korun rovněž stoupla cena chickenburgeru a snackwrapu. Zvýšení ceny řetězec zdůvodňuje rostoucí cenou práce a surovin. „Za uvedenou dobu se navyšovaly vstupní náklady, jako jsou mzdy našich zaměstnanců i dodavatelské ceny,“ řekla pro Aktuálně.cz mluvčí společnosti Lucie Kovandová.
Kovandová připomíná, že od vstupu McDonald‘s na český trh cena cheeseburger vzrostla pouze mírně. „Cheeseburger je jedním z nejlevnějších produktů v McDonald´s, takže věříme, že mírné navýšení ceny nebudou naši zákazníci vnímat nijak drasticky. I v rámci trhu rychlého občerstvení jde stále o příznivou nabídku. Například první cena cheeseburgeru v ČR – při vstupu na trh před čtvrt stoletím – byla 21 korun. Jedná se tedy o zvýšení ceny o osm korun za 25 let,“ sdělila Kovandová. V letech 2006 až 2013 stál cheeseburger 20 korun.