Terénní vlna: Hyundai Santa Fe, Kia Sorrento nebo Ford-S a Galaxy
Terénní vlna
Nástup SUV v Evropě začal v roce 2015, kdy hlavně zásluhou menších vozů s terénní vizáží tato kategorie poprvé překonala tradiční malé vozy a hatchbacky nižší střední třídy. Modely se zvýšenou stavbou a ne vždy s pohonem s 4x4 začaly dominovat prodejním statistkám. Letos tato terénní vlna naplno dorazila i do našich vod. Z poslední obsáhlejší statistiky prodeje, kterou zveřejnil Svaz dovozců automobilů, vyplývá, že se za prvních devět měsíců letošního roku prodalo poprvé nejvíc vozů nikoli nižší střední třídy, ale SUV. Téměř každé čtvrté auto (23,5%) patřilo do této kategorie.
Hyundai Santa Fe: Dva z jednoho těsta
Hyundai Santa Fe a jeho o 205 mm prodloužená top verze Grand Santa Fe jsou ve statistikách nesmyslně vedeny jako dva vozy, takže obsazují zadní příčky prodeje, dohromady se pro ně za první tři čtvrtletí rozhodlo 229 zákazníků. Celkem neprávem je ve stínu ostatních konkurentů, proti minulým generacím jde totiž o velký kvalitativní posun. Žádanější je s naftovým motorem 2,2 l / 200 k, který je na téměř dvoutunový vůz tak akorát.
Cena od: 689 990 Kč
Náš tip: Dejte přednost 4x4 ve výbavě Style s turbodieselem za 899 990 Kč. Povinností je ale navigace a xenony celkem za 49 9000 Kč.
Kia Sorento: Druhý vzadu
Zatímco menší Kia Sportage drtí konkurenci a patří mezi deset nejžádanějších SUV v Česku, větší model Sorento zůstává – stejně jako sesterský Hyundai Santa Fe – dost v pozadí. Opět je to škoda, v Sorentu se cítíte jako před lety v nejluxusnějších amerických korábech. Důvod je jasný: dost vysoká cena, kterou se místní zájemci zdráhají vydat. Méně než 1 000 000 Kč na Sorento nestačí, s automatem dokonce nabídka začíná až na 1 059 980 Kč.
Cena od: 1 009 980 Kč
Náš tip: I tento vůz těží ze 7leté záruky s limitem až 150 000 km. Solidní je už výbava Style, s nezbytným automatem od 1 159 980 Kč.