Průzkum Prahu přesvědčil, metro pojede až na Petřiny
Změny v metru
Praha pochopila to, co bylo každému cestujícímu zřejmé hned po otevření nového úseku metra. Cesta z centra na letiště se nezrychlí, pokud bude polovina spojů končit ve stanici Dejvická. Nyní to prokázal průzkum, na jehož základě mají jezdit všechny vlakové soupravy z centra až do stanice Petřiny.
Čtyři nové stanice pražského metra měly usnadnit i zrychlit dopravu. Jak se ale časem ukázalo, časová úspora při cestě na letiště byla jen planým slibem. Podle předešlých informací se jízdní doba na letiště prodloužila o pět až sedm minut. Časová prodleva je způsobena tím, že mezi Dejvickou a Motolem jezdí pouze každý druhý spoj metra s intervalem šest nebo deset minut. Brzy mají jezdit všechny soupravy metra minimálně do stanice Petřiny.
Nepravidelně, tzv. pásmovým provozem, tak budou jezdit vlaky pouze z Petřin do Motola. Novinářům to v úterý řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Změna si vyžádá náklady asi 15 až 18 milionů korun a město je vezme z přebytku z loňska. V novém úseku metra, který byl zprovozněn letos 6. dubna a jehož provoz vyjde na několik set milionů ročně, vznikly čtyři zastávky – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.
„K rozhodnutí jsme došli na základě počtu cestujících, kteří metro začali po zprovoznění využívat. Ukázaly to přepravní průzkumy,“ řekl Dolínek. Podle něho původní odhady počítaly s menším náporem cestujících, proto bylo tzv. pásmování navrženo. Například na Veleslavíně v odpoledních hodinách ale nestačily komunikace pojmout pěší a stanice sotva zvládala davy, které vystupovaly z některých spojů.
„Například právě tady se ukázalo, že skutečnost předčila očekávání,“ řekl Dolínek. Posílení provozu má rovněž zabránit tomu, aby se cestující vraceli do povrchové MHD.