Rychleji z centra na letiště? Nové metro cestu zpomalilo
Stavba za 20 miliard
Čtyři nové stanice pražského metra, které byly uvedeny do provozu před týdnem, měly lidem nejen usnadnit, ale také zrychlit dopravu. Například z centra města na letiště, což avizovala radnice. Cestující jsou ale právě v této otázce na rozpacích. Vypadá to, že se cesta na zmíněné trase nejen nezrychlila, ale dokonce ještě o něco prodloužila.
Jakoby toho nebylo málo. Nejprve cestující zjistili, že v nové stanici metra Nádraží Veleslavín nebyl vybudován eskalátor a cestujícím, kteří zde přestupují na autobus jedoucí na Letiště Václava Havla, musejí pomáhat portýři. Chybějící eskalátor prý nahrazuje výtah, jenže ten se hned v první den ostrého provozu porouchal. A o kus dál na Bořislavce zase chybí u vstupu do metra stříšky…
Na drobné nepříjemnosti si cestující možná rychle zvyknou, ale po týdnu provozu je zřejmé, že výčet chyb není zdaleka konečný. A ukazuje se, že časová úspora při cestě novým metrem z centra na letiště, byla jen planým slibem.
Čtěte také: 20 miliard za světovou ostudu – metro do pravého úhlu
Na spojení z centra města si stěžuje například Petr Tesař, který kvůli tomu dokonce napsal radnímu pro dopravu Petru Dolínkovi. „Ve všech materiálech píšete, že metro podstatně zrychlilo cestu na letiště,“ uvádí v dopise adresovaném Dolínkovi a poté cituje z oficiálních materiálů o slibovaném zrychlení dopravy, které dává do kontrastu s tím, že se jízdní doba na letiště se prodloužila o pět až sedm minut.
„Dnes trvá cesta ze stanice metra Můstek na Terminál 2 ve všední den kolem 35 minut. Může se ale protáhnout. Před otevřením čtveřice nových stanic metra se přitom cestující dostal z Můstku na letiště za pouhých 30 minut,“ tvrdí Petr Tesař. Výsledky měření připojil muž rovněž k dopisu, který zaslal radnímu Dolínkovi.
Výpočtům Tesaře odpovídá také měření serveru iDnes.cz, které provedl v minulém týdnu. Z Dejvické trvala během špičky cesta na letiště o pět minut déle než před otevřením nových stanic metra.
Redakce serveru ECHO24.cz oslovila kvůli kritice i radního pro dopravu. Ten ale nechtěl mít se vzniklou situaci nic společného. „Já to nebudu hodnotit,“ prohlásil Dolínek a odkázal přitom na dopravní podnik. Trvá však na tom, že stavba za dvacet miliard korun, je pro lidi prospěšná. „Myslím si, že je to pro cestující pohodlnější,“ uvedl Dolínek a dál se o tom odmítl bavit.
Ještě před slavnostním otevřením prodloužené trasy metra A ale sliboval nejen pohodlí, ale také časovou úsporu. „Zrychlení dopravy na Letiště Václava Havla je dlouhodobou prioritou hl. města Prahy. Nově se cestující dostanou z letiště do centra Prahy v kratším čase a díky zkrácení jízdy autobusem i pohodlněji,“ uvedl dříve Dolínek.