O2 má výpadek roamingu. Zákazníci v zahraničí jsou nedostupní
Problémy O2
Společnost O2 se potýká s masivním výpadkem roamingu u svých zákazníků. Za problémem může být hackerský útok nebo softwarová chyba na mezinárodní ústřednu firmy CETIN. Uvedl to člen představenstva Michal Frankl. Zákazníci O2 CZ a O2 Slovensko, kteří jsou v zahraničí, mají od úterního večera problémy s voláním v mobilní síti. Tito zákazníci jsou nedostupní i pro volání z Česka a ze Slovenska.
„Společnost CETIN společně se svými dodavateli i nadále pracuje na odstranění problému s maximální prioritou,“ ujistila Tereza Gáliková, mluvčí společnosti CETIN, která spravuje a provozuje datovou a komunikační síť.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Mezinárodní telefonní provoz v mobilních sítích O2 CZ a O2 Slovensko se přes noc podařilo ve značném rozsahu obnovit, uvedla společnost CETIN ve své tiskové zprávě. Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) je součástí finanční skupiny PPF. Do ní spadá také telekomunikační společnost O2 Czech Republic.
Mezinárodní telekomunikační provoz odbavuje CETIN prostřednictvím dvou ústředen v Praze a v Brně, které se vzájemně zálohují. V úterý došlo z dosud nezjištěných příčin k přetížení jedné ústředny, které se pak přeneslo i na druhou ústřednu.
Podle generálního ředitele společnosti CETIN Petra Slováčka jde o vážný výpadek, který ve své kariéře nezažil. „Systém pro mezinárodní volání jsme nasadili před několika měsíci a fungoval bez problémů. S americkým dodavatelem pracujeme nepřetržitě na odstranění problému,“ uvedl Slováček. Podle Frankla bude firma problémy zákazníků O2 kompenzovat.
V současnosti je možné se dovolat v rámci pevné sítě. V mobilní síti se v mezinárodním provozu spojí jen pět až deset procent hovorů.