‚Svět už nebude nikdy jako dřív.‘ Lidé oplakávají časopis Bravo
Je suis Bravo
Sociální sítě se začínají plnit nostalgickými příspěvky, ve kterých lidé ‚oplakávají‘ zánik časopisu pro teenagery Bravo. Pod hastagy typu #RIPBravo vzpomínají na fotoromány, legendární poradnu Láska, sex a něžnosti i rubriku Trapasy. Čtrnáctideník v Česku končí po 24 letech, přestal se číst.
„Právě jsem zjistila, že má definitivně přestat vycházet Bravíčko. Mé dvanáctileté srdce je zlomené na tisíc kousků,” napsala na Twitteru uživatelka Monika. „Bravíčko končí, takže už nikdy žádný fotoromány, chápete to, nikdy, takhle nějak začíná konec světa, že jo?“ uvedla jiná uživatelka.
Zánik časopisu pro mladé komentoval na síti i teplický radní Dominik Feri (nez. za TOP 09). „Bravíčko bohužel přestane vycházet. Vždyť to je, jako kdyby přestala vycházet Bible,” komentoval mladý politik.
Věděl jsem, že to jednou přijde, ale že takhle brzo. Sbohem Bravíčko. Sbohem plakáty s Hannah Montana. Sbohem poradny. Neeeee, poradnyyy:-(.
— Jirka Stefl (@jirkastefl)
14. Prosinec 2015
#ripbravo pic.twitter.com/LckiauhPM7
— Karla Dostálová (@vymalovana_zed)
14. Prosinec 2015
#RIPBravo svet uz nikdy nebude jako driv… :D
— Martin Šmahel (@Number5Alive)
14. Prosinec 2015
Zajdu si koupit Bravíčko. Za pár let z toho bude cenný sběratelský kousek! Vlastně… už teď je.
— Ondřej (@kitomluvi)
14. Prosinec 2015
Můžu chodit s klukem už ve dvanácti? ( Možná to Bravíčko zabalilo předčasně… :) ) https://t.co/VAKeEzEfGs pic.twitter.com/gREEYOVs0B
— Poslední skaut™ (@Posledniskaut)
14. Prosinec 2015
Na Facebooku dokonce vznikla skupina s recesistním názvem Konec Bravíčka v ČR nechceme i motivem Je suis Bravo. „Byli první kdo zveřejnil coming out George Michaela, o čem zpívají Kelly Family a taky, že neotěhotním po polibku. Bravíčko nemůže skončit!!!!” píše se v popisu.
Vydavatelství Bauer Media se rozhodlo vydávání české verze časopisu Bravo ukončit od nového roku z ekonomických důvodů. Prodaný náklad poklesl za posledních pět let z 62 tisíc kusů na 16 v pololetí letošního roku. Časopis Bravo vycházel v Česku od roku 1991.
Pokles prodeje a následný zánik se netýká ale pouze Brava. Vydavatelství Bauer Media před pěti lety stáhlo z českého trhu časopis Dívka a o tři roky později potkal stejný osud i Bravo Girl. Mladí čtenáři postupně ztrácí zájem o tištěné časopisy a orientují se stále více na internetové zdroje.