Vrchol sezony ve Varech

Vrchol sezony ve Varech 15
Auto
  • František Vahala
Sdílet:

Týden po filmovém festivalu vystřídaly v Karlových Varech hvězdy filmového plátna klasické automobily – konal se třetí ročník jedinečné soutěže Carlsbad Classic.

Je snad již tradicí, že v polovině července je v Karlových Varech letní počasí. Jako každý rok, i během letošní setinové soutěže Carlsabad Classic panovala vedra. Teploměry ukazovaly přes 30 °C, což bylo náročné nejen pro posádky, ale samozřejmě také pro jejich staré automobily. Letos se do Varů sjelo celkem 56 klasických automobilů a youngtimerů, které se přihlásily na náročnou setinovou rallye. Ve startovním poli se objevila řada vozů Porsche, a to zejména díky týmu BBI Classic Investments, který postavil na start celkem 7 posádek, a dokonce vyhlásil i soutěž Porsche Heritage Trophy. Mezi všemi zářilo bleděmodré Porsche 356 Speedster, s nímž startoval Jaroslav Brzoň. Jeden z dalších účastníků ovšem přivezl ještě elegantnější automobil, a to krásnou Tatru 87 z roku 1945, která startovala s čestným startovním číslem 1. Při pohledu do startovní listiny člověk ovšem rychle pochopil, že soutěž je vhodná spíše pro poválečné automobily, velké zastoupení měly zejména různé anglické roadstery – od výkonného Jaguaru XK či E-Type až po MG A či B. Tradičně se přihlásily také kabriolety Mercedes nebo sportovní alfy romeo.

Bravurní Hemala

Páteční start se odehrál před hotelem Thermal, tedy přímo v srdci lázeňského města. Během dopoledne probíhala registrace, ale všichni se už těšili na 14.01, nakdy byl naplánován start první posádky do zhruba 100kilometrové páteční etapy. Cesta do hor, jak byla nazvána, zavedla posádky do tajemných zákoutí Krušných hor, ale přinesla i zpestření v podobě kávy u hotelu Radium Palace v Jáchymově či výjezdu na vrchol Fichtelberg na německé straně. Páteční večer tradičně patřil luxusní party pořádané v prostorách hotelu Savoy Westend. Celou akci, na niž účastníci dorazili oblečeni slavnostně a především dobově (dress code připomínal 30. až 60. léta), moderoval Alexander Hemala, který bravurně vyplňoval mezery mezi vystoupeními jednotlivých umělců. Party uzavřel ohňostroj, který naznačil, že účastníci musejí být ráno připraveni na náročné závodění.

Během soboty čekala na soutěžící náročná trať o celkové délce kolem 230 km, protkaná řadou složitých testů přesnosti, časových a průjezdních kontrol. Rallye zavedla posádky opět do Německa, konkrétně do Oberwiesenthalu, kde se za pozornosti laické veřejnosti konal jeden z testů přesnosti. Po náročné jízdě kopcovitou krajinou přišel na řadu oběd na zámku Lužec, kde se posádky přeskupily k odpolední jízdě. Během té ještě navštívily například klášter Teplá, kde byla uspořádána menší výstava, či letiště Krásno, kde se posádky předvedly při rychlém testu přímo na dráze. Závěrem soutěže proběhla návštěva golfového resortu Cihelny, kde si v rámci doplňkové soutěže spolujezdci vyzkoušeli patování na golfovém hřišti.

Špička veteránské scény

Letošní ročník přilákal na start špičku domácí veteránské scény, orientované na princip setinové soutěže. Mimo to dorazilo i několik zahraničních účastníků, mezi nimiž vynikaly maďarské posádky. Ty patří mezi absolutní evropskou špičku, takže o soutěživého ducha nebyla během víkendu nouze. Všechny výsledky byly známé již kolem 19. hodiny, kdy se účastníci začali scházet v Grandhotelu Ambassador, kde probíhalo vyhlášení. Během slavnostního večera byli vyhlášeni vítězové jednotlivých testů, které sponzorovali partneři – z těch hlavních zmiňme Swisslife, BBI Classic Investments či Victorinox, jenž dodal vítězům hodinky. Pohár pro celkového vítěze připravila porcelánka Thun. Po drsném boji bylo rozhodnuto o vítězi – třetí ročník Carlsbad Classic vyhrála maďarská posádka Zoltán a Csilla Erdélyiovi s Jaguarem 420 – během dvou dnů nasbírali pouze 301 trestných bodů. Druhé místo po právu patřilo česko-rakouské posádce Josef Weithaler s Michaelou Klossovou, kteří se svou Škodou 1000 MB v úpravě rallye získali jen 339 trestných bodů. A třetí příčku obsadila úspěšná česká posádka Albert Pance s Annou Ruthovou, kteří se svým jaguarem získali pouze 380 trestných bodů.

„Z celkových i dílčích výsledků je patrné, že domácí posádky se v průběhu času výrazně zlepšují. Jejich odchylky jsou čím dál menší, ovšem na profesionální maďarský tým to zatím nestačilo,“ popisuje úroveň akce organizátor Jan Blažek. Věříme, že příští ročník opět zamíchá kartami a uvidíme další posun.

Verdikt:

Carlsbad Classic opět dokázal svou jedinečnost v rámci domácí veteránské scény. Dorazila krásná auta a posádky spolu svedly gentlemanský souboj, ze kterého zaslouženě vyšel ten nejlepší. Úroveň organizace je velmi vysoká a je patrné, že kromě sportovního nádechu má soutěž i výrazný sociální rozměr. Karlovy Vary zažily špičkovou rallye a já věřím, že v této tradici se bude pokračovat i příští rok.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz